Jump to content
Sign in to follow this  
Farsta (Hasse)

Gärdesloppet 2018

Recommended Posts

Det fanns förstås många av de klassiska sportbilarna, lyxbilarna och bruksfordon men försökte få ihop några lite udda.

Denna inte veteran. Sprillans Maclaren

rps20180520_222730.jpg

Åh vilken fin samling godingar,jag känner igen några, den första är en Citroën SM den har en V6 Maserati motor, och den vinröda är en Tatraplan en Tjeckisk bil med svansmotor, lite onödigt vetande bara, Tjusiga bilder på dessa rariteter. :thumbsup::thumbsup:

Hur fina bilder som helst på dessa gamla skönheter. Den här uppgiften utförde du med bravur:thumbsup:

hoppla, detta missade jag visst. vilka raringar !

den ljusgröna sköldpaddan, trehjulingen skitrolig.

e-type...:wub: vilken jagga..

lambourghini-tolvan...ojoj..

lilla ljusblå bussen ( fiat ?) underbar. får mig att tänka på Jacques Tati av nån anledning, ( precis som sköldpaddan i bild 2.)

citroen...vi hade sån när jag var liten. pappa kunde få den att hoppa.. vete fan hur det gick till.

och kanoten, den ljusblå..hahaaa

jättekul att du delade med dig av detta  Hasse !

Gerard. Hoppas att det var Paddan ni hade annars blir jag avundsjuk ( det blir jag ändå) för åkte ni runt i en Citroën SM med Maseratimotor vet jag inte vad jag skall säga :) 

ps med en vass mobilkamera och strålande ljus svårt se någon skillnad när man lägger upp bilderna här, Lambomotorn, paddan och Maclaren är tagna med mobil