Jump to content
Farsta (Hasse)

Hembygdsfotograf. Vi far som skållade troll

Recommended Posts

Ingen rast ingen ro. Allt skall bort. Två tidiga förortscentrum rivs. En 1700-tals herrgård ( jag ni läste rätt) rivs. Hela Telia med prisbelönt 60-talsarkitektur kommer ändras totalt. Butiker stängs. Idag denna som har funnits här i 70 år. Nu lägger denne hedersman ner men bilderna finns kvar

DSC_3553 - kopia (1800x1148).jpg

DSC_3522 (1800x1169).jpg

DSC_3532 - kopia (1200x1800).jpg

DSC_3550 - kopia (1800x1142).jpg

DSC_3566 - kopia (1800x1200).jpg

DSC_3541_01 - kopia (1800x1200).jpg

DSC_3533_01 - kopia (1800x1200).jpg

Helt nya förtätade stadsdelar växer fram. Fattar inte varför man inte bygger ett Sthlm II på Uppsalstäppen eller ner mot Södertörn. Finns hur mkt mark som helst

Fint dokumenterat, de bilderna kommer att bli kul att ha om några år:thumbsup:. Tråkig utveckling, men det är svårare för kommuner att få bygga på prima åkermark, här i Höganäs har man byggt på vår idrottsplats mitt i stan och på folkparken som nu är borta.

(Mina stativ ligger oftast i bagaget på bilen, orkar inte släpa dom fram och tillbaka:P)

Offra idrottsplats och folkpark? Trist. Stativ är mest aktuellt vid statiska motiv. Inte så mkt för att för att vara rädd för rörelseoskärpa utan mer att jag tycker man funderar över kompositionen.  Fast här var det nästan ett måste då tiderna blev långa ( om jag inte ville ha högre iso)

Trist på ett sätt men man ska väl inte stå i vägen för utvecklingen heller... Men mannen i kassan såg inte allt för ledsen ut i alla fall...

Stockholm II på Södertörn, nja tack, här i Haninge bygger dom redan så det knakar... Men i Värmland kanske...?:D

Så himla trist när man ska förtäta städerna. Samma sak sker i rasande takt i Göteborg. Människor sitter och glor in i varandras fönster och har ingen utsikt. Bra att du dokumenterade för framtiden. Fina bilder.

2 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Trist på ett sätt men man ska väl inte stå i vägen för utvecklingen heller... Men mannen i kassan såg inte allt för ledsen ut i alla fall...

Stockholm II på Södertörn, nja tack, här i Haninge bygger dom redan så det knakar... Men i Värmland kanske...?:D

Värmland????  Mitt halvvärmländska blodtrycker gick just upp! Låt oss ha något vackert landskap kvar ;) 

On 2018-04-29 at 11:23 PM, Mona sade:

Så himla trist när man ska förtäta städerna. Samma sak sker i rasande takt i Göteborg. Människor sitter och glor in i varandras fönster och har ingen utsikt. Bra att du dokumenterade för framtiden. Fina bilder.

Värmland????  Mitt halvvärmländska blodtrycker gick just upp! Låt oss ha något vackert landskap kvar ;) 

Åja, vi har ju Norrland kvar...^_^

man Jag har flugit över Södertörn med en kompis som har sportflygscert. Det är bara skog och skog. Här kunde lätt få i en ny stad med 800 000 innevånare istället för skända väl uttänkta förorter :) och en citykärna som förlorar charmen dag för dag