Jump to content
Fredrik H

Miniträff Köpenhamn

Recommended Posts

Tänkte kolla om det finns intresse när värmen börjar komma om en liten träff med gatufotografering.

Tänkte Köpenhamn centrum samt Cristiania, Nyhamn mm

Det låter intressant i mina öron också. Att fotografera på Christiania kan vi dock glömma då det råder fotoförbud där inne.

Men att fota folk i kön fram till korvkiosken är alltid tillåtet :)

26 minuter sedan, Cope sade:

Det låter intressant i mina öron också. Att fotografera på Christiania kan vi dock glömma då det råder fotoförbud där inne.

Men att fota folk i kön fram till korvkiosken är alltid tillåtet :)

2 år sedan satt det skyltar med fotoförbud överallt.

Va inne en sväng förra sommaren och inte en skylt satt uppe.

Så något förbud finns ej utan bara sunt förnuft.

Tänkte inte ta kort på langarna på Pusher street:o

23 minuter sedan, Fredrik H sade:

2 år sedan satt det skyltar med fotoförbud överallt.

Va inne en sväng förra sommaren och inte en skylt satt uppe.

Så något förbud finns ej utan bara sunt förnuft.

Tänkte inte ta kort på langarna på Pusher street:o

Okej....det jag minns just nu var att det fanns en stor målad kamera med ett streck över på en av fasaderna som var synliga när man gick in.

Det är möjligt att det är borta då jag inte har varit där på flera år.

Det funkar faktiskt för oss som bor uppåt landet. Går ett X2000 vid 5-tiden på morgonen. Rullar in på Hovedbangården ca 10.00. Sen går ett X2000 åter ca kl 18.00 = man får fullt tillräckliga 8 h timmar på sig. Dessutom kör man ju inte bil utan kan testa X-antal danska specialöl innan avgång :) Dock är de flesta helger redan intecknade för mig :( 

Minns med saknad de Sju dödssynderna från ölmässan https://www.bottleinbox.se/produkt/amager-sju-dodssynderna-2/  ( bara provslattar förstås. Lite för starka att dricka flera)

3 hours ago, Fredrik H said:

Inte jag... räcker med en Grøn  :thumbsup:

He he he...ja det var nok heller ikke så godt at skrive om det på nettet hvis det var  :y15:

3 timmar sedan, Farsta (Hasse) sade:

Det funkar faktiskt för oss som bor uppåt landet. Går ett X2000 vid 5-tiden på morgonen. Rullar in på Hovedbangården ca 10.00. Sen går ett X2000 åter ca kl 18.00 = man får fullt tillräckliga 8 h timmar på sig. Dessutom kör man ju inte bil utan kan testa X-antal danska specialöl innan avgång :) Dock är de flesta helger redan intecknade för mig :( 

Minns med saknad de Sju dödssynderna från ölmässan https://www.bottleinbox.se/produkt/amager-sju-dodssynderna-2/  ( bara provslattar förstås. Lite för starka att dricka flera)

Det hade varit roligt. Synd att du inte kunde ansluta bara....

11 timmar sedan, Farsta (Hasse) sade:

En annan gång kanske vi borde slå följe, bor i Haninge så vi är ju nästan grannar.. hade varit lite kul att ses snart...?

Ja absolut, Skulle gärna fota lite av trakterna utåt Haninge. Gammal kulturbygd. Och tänk någon gång en snabbbis till Köpenhamn. Bestämma ett möte med de andra i höst tex. Något att fundera på.

1 hour ago, Jens Nilsson said:

Japp, instämmer helt! Hör av dig om du vill komma över, i morgon är vi dock i stan och till påsk åker vi norröver. Men sen har jag inga planer! Förutom jobb på vardagar...^_^

Ungefär samma här. Vi hörs efter helgerna

6 timmar sedan, Cope sade:

Vad hade du tänkt dig för datum Fredrik?

Hjääälp..

Ingen aning. Tänkte bara kasta ut en intressefråga.

Själv är jag öppen lördagar...Men kanske bättre vänta några veckor så att lite värme kommer.

Kan ju inte sitta ute och ta en pilsner i denna kyla.;)

Jag fattar :)

Jag tror att det kan bli rätt bra uppslutning om det hamnar på en helg som passar dom flesta.

Det är sant....Lite värmare får det nog bli :)

13 hours ago, Jens Nilsson said:

Japp, instämmer helt! Hör av dig om du vill komma över, i morgon är vi dock i stan och till påsk åker vi norröver. Men sen har jag inga planer! Förutom jobb på vardagar...^_^

Kolla pm. Hasse

Jag kan ingen av helgerna som är kvar i april, men hör av er med förslag så ser vi hur maj ser ut. Skulle vara väldigt kul!