Jump to content
ToddeSwe

Baby tomatos II

Recommended Posts

Hejsan

Jag tror någon skojar med mig. :) Omöjligt uppdrag typ ... har letat efter videos där man tar bort reflektioner i glas men hittar ingen som passar mitt behov men såg en där reflektionen inte alls togs bort utan man bytte bakgrund och den hade en fet vit reflektion genom hela glaset.

Har säkert tagit 50 bilder och INGEN är utan dessa vita reflektioner, olika ljussättningar hela tiden men likförbannat så kommer dessa reflektioner. Därför undrar jag om Cope skojar med mig för han vet att det inte går att ta en bild på ett glas utan reflektion iaf utan en studio med massor av ljus här och där. :)

Detta är det bästa jag kan åstadkomma här hemma med min kunskap i ämnet iaf.

DSC_8411-Redigera.thumb.jpg.313db22aeecd917130c5361835573437.jpg

2 hours ago, ToddeSwe said:

Jag tror någon skojar med mig. :) Omöjligt uppdrag typ ... har letat efter videos där man tar bort reflektioner i glas men hittar ingen som passar mitt behov men såg en där reflektionen inte alls togs bort utan man bytte bakgrund och den hade en fet vit reflektion genom hela glaset.

Har säkert tagit 50 bilder och INGEN är utan dessa vita reflektioner, olika ljussättningar hela tiden men likförbannat så kommer dessa reflektioner. Därför undrar jag om Cope skojar med mig för han vet att det inte går att ta en bild på ett glas utan reflektion iaf utan en studio med massor av ljus här och där. :)

Detta är det bästa jag kan åstadkomma här hemma med min kunskap i ämnet iaf.

Jag hittade detta med tips att belysa bakifrån :https://www.pixelz.com/blog/photographing-highly-reflective-products/https://www.pixelz.com/blog/photographing-highly-reflective-products/

25 minuter sedan, Cope sade:

Haha....jag vet inte om jag skojade. Jag vet bara att jag tyckte reflexen var störig :)

Är paketet från swish en bra start på belysning tycker du?

Det är ganska skoj att fota inne. Så man får nog användning för det. 

1 timme sedan, Farsta (Hasse) sade:

Testat ett vanlig pol-filter? Kan göra susen

Har inget, har letat men alla som är 82 mm är så himla dyra.