Jump to content
ToddeSwe

Highland Eagle on the rocks!

Recommended Posts

1 timme sedan, Cope sade:

Ser bra ut:thumbsup:

Tack! Vet du något om whiskey? Den var hemskt len o go. Men jag kan inte hitta hu länge den är lagrad. För det är väl ingen billig skit? Då hade den ju smakat därefter...

Trevligt foto. Dricker hellre whisky än kan mycket om det. Dock ser det ut att vara en blended och då är det ju en blandning av olika whiskysorter så det kan säkert vara lite varierad lagringstid, vet inte exakt hur det där funkar. Hittar inte whiskyn när jag söker efter den mer än på flashback där det står att den säljs på Siljabåtarna.

17 minuter sedan, Martin sade:

Trevligt foto. Dricker hellre whisky än kan mycket om det. Dock ser det ut att vara en blended och då är det ju en blandning av olika whiskysorter så det kan säkert vara lite varierad lagringstid, vet inte exakt hur det där funkar. Hittar inte whiskyn när jag söker efter den mer än på flashback där det står att den säljs på Siljabåtarna.

Är ju ingen finsmakare precis men har haft äran att prova både 12 och 18 årig och jag måste säga att denna var bra mycket bättre än alla andra jag har smakat från bolaget. 

Allt det där är ju en smaksak. Jag är ingen finsmakare heller i den mån att jag kan massa fina sorter och tillverkningsprocesser och rätt jordmarker osv.... men jag gillar rökiga tunga singelmalt, lite som att ju mer läderbälte man äter och sköljer ner med tjära ju bättre är det. 

Men, jag dricker gärna en bra och mild blended också.

Och jag vet många som kan mycket om whisky som inte gillar dyra fina singelmalt med hög rökighet, så det har egentligen inget med finsmakeri att göra (även om en del av de som gärna dricker de där dyra singelmalterna hävdar att det är den enda riktiga whiskyn osv) :)

Lauder's för 250 spänn för en 70 cl flaska på systemet är tex en väldigt trevlig mild whisky, så det behöver inte bara vara de dyra pjäserna som slinker ner.

Trevligt ljus i bilden men hade gärna sett skärpan på glaset med isbitarna. Smakmässigt är jag inne på Martins linje, tungt och rökigt likt en nytjärad brygga så galopperar smaklökarna iväg likt en konflikträdd kallskänka eller hur det var Robert Gustafsson sa när han imiterade Bengt Frithiofsson.

3 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Trevligt ljus i bilden men hade gärna sett skärpan på glaset med isbitarna. Smakmässigt är jag inne på Martins linje, tungt och rökigt likt en nytjärad brygga så galopperar smaklökarna iväg likt en konflikträdd kallskänka eller hur det var Robert Gustafsson sa när han imiterade Bengt Frithiofsson.

Tack! Jag funderade på det när jag fokuserade och tyckte väl att flaskan skulle ha huvudrollen, glaset är inget snyggt Whiskey-glas precis... :)

Fast egentligen så skulle bägge ha fokus och inte som nu. Fast nu är stunden liksom över. :)

1 timme sedan, ToddeSwe sade:

Tack! Jag funderade på det när jag fokuserade och tyckte väl att flaskan skulle ha huvudrollen, glaset är inget snyggt Whiskey-glas precis... :)

Fast egentligen så skulle bägge ha fokus och inte som nu. Fast nu är stunden liksom över. :)

Stunden är över men det kan ju alltid bli en ny stund.... :)

21 timmar sedan, ToddeSwe sade:

Tack! Vet du något om whiskey? Den var hemskt len o go. Men jag kan inte hitta hu länge den är lagrad. För det är väl ingen billig skit? Då hade den ju smakat därefter...

Jag kan inte ett skit om whiskey och jag dricker inte det inte heller. Iaf inte så länge jag är nykter :)

20 timmar sedan, Odie (Thomas) sade:

Fin bild på livets vatten:thumbsup:, nästa gång så prova att dricka den med lite vatten istället för is, då smakar den likadant från första droppen till den sista.;)

Tack! Jag har isen för att den ska bli kall, isen hinner inte smälta för jag tar inte så mycket. Hatar vattenwhiskey smakar avslaget på något vis... men tack för tipset. :)

9 hours ago, ToddeSwe said:

Tack! Jag har isen för att den ska bli kall, isen hinner inte smälta för jag tar inte så mycket. Hatar vattenwhiskey smakar avslaget på något vis... men tack för tipset. :)

Tycker du att Whiskyn blir av slagen och blaskig har du för mycket vatten i ;) det finns stenar att köpa som man lägger i frysen och dom smälter garanterat inte:P

17 timmar sedan, Odie (Thomas) sade:

Tycker du att Whiskyn blir av slagen och blaskig har du för mycket vatten i ;) det finns stenar att köpa som man lägger i frysen och dom smälter garanterat inte:P

Har svårt för att hälla vatten i Whiskey :), det funkar bra med is om man tar lite i glaset. :) Men tack för tipset, trodde allt var uppfunnet men .. :)