Farsta (Hasse) 743 Posted February 25, 2018 Sonen har slutat vilket är synd då hans lag P-02 blivit superduktiga. Nåväl travade ner till hallen för att se herrarna. Hallen upplevs ganska mörk och brun. Som den ser ut på bilderna Ställde in på kammaren: 1. Låst slutartid på 1/320 2- Låser iso på runt 2000 men just här så mörkt att alla är tagna på iso 3200 3. Välde frammatniing Low ca 3 bilder sek 4. WB auto. Min kamera är duktig på att mäta korrekt så det känns onödigt mäta manuellt 5. Af 3 D följning. Inte använt så mkt tidigare men den kändes klockren i snabba sporten basket 5. Bländare. Det får automatiken sköta om. Så klart det måste bli ett visst brus men ändå ganska ok bilder. 3 A-L, malinhalvarsson och ToddeSwe reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1460 Posted February 25, 2018 Snyggt!! Mycket trä i den lokalen! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Farsta (Hasse) 743 Posted February 25, 2018 Ja det känns som att gå in i en gammal gillestuga 1 ToddeSwe reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ulf Ekström a.k.a Himma 2369 Posted February 25, 2018 Snyggt jobbat. I den miljön får nog kameran kämpa ordentligt för att hitta rätt vitbalans. 1 ToddeSwe reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Cope 4525 Posted February 25, 2018 Bra jobbat Farsta Quote Share this post Link to post Share on other sites
Farsta (Hasse) 743 Posted February 26, 2018 Det är ganska kul att den billiga Sigmazoomen som tydligen reades ut för 900kr under BF inte gör bort sig inomhus. Utomhus hade nog jag hoppats den skulle duga för mina enkla behov - och det gör den - men sport inomhus. Aldrig! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Fredrik H 808 Posted February 26, 2018 Ser bra ut Hasse.. Ingen fotosvacka från dej 1 Farsta (Hasse) reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Odie (Thomas) 1176 Posted February 27, 2018 Bra jobbat! fina bilder, att iso,t är uppskruvat märks inte Quote Share this post Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1460 Posted February 27, 2018 Angående brus så tipsade någon mej om Imagenomic/noiseware och jag kan verkligen rekommendera det. Körde ISO 3200 på innebandybilderna och den suger upp det mesta bruset. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Farsta (Hasse) 743 Posted February 27, 2018 Skall testa. Jag kör ju Nikons Capture NX-D som default har en viss brusbortagning men jag gjorde inget aktivt när jag bildbehandlade. Det går att ta bort mer brus om man vill. Visst brus kan skänka lita dramatik när det är idrottsbilder. Sen tycker jag att min Dx sensor brusar relativt lite ändå även på 3200. Minns min första Nikon - en D40 - där gick iso bara till 1600 och då brusade det ordentligtr. Så nog har det hänt mkt inom foto på 10 år Quote Share this post Link to post Share on other sites