Jump to content
ToddeSwe

Laguppställning PO8 Alvesta IBK

Recommended Posts

Så där då var det klart!

Jag kan inte bestämma mig för vilken som är bäst, jag är ju partisk för min son är med och väljer jag bild efter vilken han är bäst på så blir det orättvist.

Den ena är med auto-vitbalans och den andra är med satt vitbalans från de svart byxorna på tränaren till höger.

1.

DSC_8227-Redigera.thumb.jpg.07713367bd5dedbeb8baec279d675170.jpg

1.1

8227.thumb.jpg.4f50edbdc13389bbc31ca2123c9c7a80.jpg

2.

DSC_8228-Redigera.thumb.jpg.91609c88736318eda2855d74aeb2e8be.jpg

2.1

8228.thumb.jpg.cb170bf3d74140711964a0beada602c2.jpg

42 minuter sedan, malinhalvarsson sade:

Snyggt jobbat! Jag tycker faktiskt att bild 1 är bäst. :)

Tack Malin, men har den inte en lite gul ton i sig? Men bild 1 gillar jag också bäst om vi ser till bilden bara.

När jag hade postat detta så slog det mig att kolla de olika vitbalanserna och jämföra och tycker då att den har en gulaktig ton...

Ser man på brädorna bakom så har även dom ett sken i sig... eller?!

vad är version x.1 respeketive x.2 för skillnader? 

Svårt när man inte ser dem bredvid varandra men ser ingen större skillnads på 1 och 2? Är 2 lite ljusare möjligen? Gillar iaf 1.1 och 2.1 bättre för den varmare tonen. 

Just nu, Martin sade:

vad är version x.1 respeketive x.2 för skillnader? 

Svårt när man inte ser dem bredvid varandra men ser ingen större skillnads på 1 och 2? Är 2 lite ljusare möjligen? Gillar iaf 1.1 och 2.1 bättre för den varmare tonen. 

Det känns som om det är ett gult skimmer över de första. Men jag gillar färgerna i 1.1 och 2.1 bättre så det får bli den.

Men vilken av bilderna är bäst?

Men det gula du tycker där är, är väl den varmare tonen/vitbalansen. Jag tycker inte den är för mycket eller stör, och tycker att den är bättre.

Om 1 eller 2 är bäst... svårt när man scrollar upp och ner för att se men spontant är det ju ingen direkt skillnad tänker jag? Det är små skillnader på några av spelarna men det är ju marginellt och inget som sticker ut negativt och du har lyckats få med allas ögon, ingen blundar. Jag har svårt att välja mellan ettan och tvåan men kanske 2.1 för jag tror lite fler är glada på den, men marginellt som sagt. 

Just nu, Martin sade:

Men det gula du tycker där är, är väl den varmare tonen/vitbalansen. Jag tycker inte den är för mycket eller stör, och tycker att den är bättre.

Om 1 eller 2 är bäst... svårt när man scrollar upp och ner för att se men spontant är det ju ingen direkt skillnad tänker jag? Det är små skillnader på några av spelarna men det är ju marginellt och inget som sticker ut negativt och du har lyckats få med allas ögon, ingen blundar. Jag har svårt att välja mellan ettan och tvåan men kanske 2.1 för jag tror lite fler är glada på den, men marginellt som sagt. 

1 och 1.1 är samma bild fast olika toner och 2 och 2.1 är samma bild fast olika toner.

Det är en liten skillnad endast på en del av dom, på den ena ler man kanske mer och på den andra lite mindre. Men bägge funkar ju. Jag låter väl dom som ska ha den bestämma.

Jag blev osäker för jag han inte göra en PRE på mitt gråkort eller fota av det för alla hade bråttom korven dom skulle få. :) Så det fick bli snabbt, om du kollar så har jag en ISO på 3200. :)

Men nu är jag inte orolig för en hög ISO längre sedan jag fick tag på en brustvättare till Ps. :)

2 timmar sedan, Fredrik H sade:

Riktigt svårt  Todde. Jag kan verkligen inte säga vilken som är bäst.

Men som sagt 2.1 har lite fler glada miner.

2 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Jag föredrar de lite svalare versionerna och då framförallt 1.1.

Jag föredrar också 1.1 men jag har skickat bägge till tränarna så får dom bestämma. Men har fått ett svar iaf och det är till 1.1 fördel. 😃

Svårt säga. Nästan lite tycke och smak. Plus hur ljuset ser ut i lokalen. Aldrig tänkt på det förr men troligen kan det skilja mellan individer hur färger och vitbalans upplevs. 

3 timmar sedan, Farsta (Hasse) sade:

Svårt säga. Nästan lite tycke och smak. Plus hur ljuset ser ut i lokalen. Aldrig tänkt på det förr men troligen kan det skilja mellan individer hur färger och vitbalans upplevs. 

Först gillade jag den ni kallar för varmare, men när jag ändrade till den andra så ser den mer naturlig ut. Så det får bli den. Jag har mycket att lära här också. :)

1 timme sedan, Cope sade:

Hmm...svårt...Men någon av dom två första faller mig nog mest i smaken.

Tack då är vi på samma spår. :)