Jump to content
ToddeSwe

Smalspårsbro i Ankarsrum

Recommended Posts

10 minuter sedan, lillepv sade:

Varför är det så högt iso?

Ja varför är det det? :)

Nu när du säger det så undrar jag det också. Tänkte inte på det, sköt av en provbild i M-läge och den såg bra ut så jag fortsatte med den inställningen.

Har det med den snabba exponeringstiden att göra?

15 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Bra Torbjörn! Skarp och välexponerad bild med fina linjer i. Tror den hade passat bra i 16:9 med lite mindre himmel också. Känner mig lite tveksam till vinjetteringen.

Tack! Det har du säkert rätt i :) Ska testa 16:9, jag hade mer vinjettering från början... kanske ska ta bort det helt...

Jag har testat nu, blev mycket bättre. :) Tack!

Älskar allt som har med järnvägsrester att göra!  Fin bild. Är du rädd för höga iso kan du sätta en begränsning i kameran på tex iso 1600. Sen t r o r jag den kan tillfälligt köras över om behov skulle uppstå. Alltså utan att man behöver menygräva

8 timmar sedan, Farsta (Hasse) sade:

Älskar allt som har med järnvägsrester att göra!  Fin bild. Är du rädd för höga iso kan du sätta en begränsning i kameran på tex iso 1600. Sen t r o r jag den kan tillfälligt köras över om behov skulle uppstå. Alltså utan att man behöver menygräva

Njae inte längre ... och det var bara 800 i ISO men mitt på dagen är det ju lite konstigt. Men jag tror det beror på slutartiden och att den var så kort... rätta mig gärna om jag har fel.