Jump to content
ToddeSwe

High Key porträtt fortsättning...

Recommended Posts

Fortsätter att utveckla high key porträtt... fick fram detta idag. Hittade en funktion som tar bort påsar under ögonen som ni märker. :)

1.

DSC_7955-Redigera.thumb.jpg.a018cb5aca7441c451c307450a6d6946.jpg

2.

DSC_7961-Redigera.thumb.jpg.eaea1bba06031d6930cb62a9b37e82d1.jpg

48 minuter sedan, Cope sade:

Snyggt....lillgrabben blev bäst i mina ögon:thumbsup:

Tack!

8 minuter sedan, Martin sade:

Riktigt snyggt, men tvåan ser nästan ut som en blyertsteckning!

Tack, ville testa lite hur det blev med mer av det ljusa. :)

17 minuter sedan, Odie (Thomas) sade:

Jag skull nämnt att jag tycker ettan är lite för soft.

Misstänkte det, jag skulle nog inte kört soft skin på honom, men tyckte det var skoj att testa. På mej funkade det ju :)

11 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Bra jobbat, men jag väljer nog ettan som den bättre, jag gillar soft skin i high key-porträtt!:thumbsup:

Tack! Tycker iaf det är skoj att prova olika för att se vad som blir bra och inte. Softskin på en nioåring gör bara att han ser omänsklig ut. Men på mej funkar det bra. 😃 Kan tänka mig att man blir poppis bland äldre personer man fotar och använder softskin. Fast då förvränger man ju verkligheten. 

2 timmar sedan, ToddeSwe sade:

Tack! Tycker iaf det är skoj att prova olika för att se vad som blir bra och inte. Softskin på en nioåring gör bara att han ser omänsklig ut. Men på mej funkar det bra. 😃 Kan tänka mig att man blir poppis bland äldre personer man fotar och använder softskin. Fast då förvränger man ju verkligheten. 

Tycker nog att det hade behövts en rakhyvel också innan jag vill kalla din nuna för "softskin" :lol:

7 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Tycker nog att det hade behövts en rakhyvel också innan jag vill kalla din nuna för "softskin" :lol:

Ha ha ha ... jag rakade mig strax efter det där. Gillar inte att raka mej som synes, en gång i veckan blir det. Men det gjorde underverk ändå.

Du såg väl mitt low key porträtt? Min hud är inte den jämnaste.

12 timmar sedan, ToddeSwe sade:

Jo det har du ju visserligen en poäng i, men i de flesta high key bilder  man ser så inte är det många som är oförvrängda verkligheter så att säga.. Ta bort påsar under ögonen är ju ett ypperligt exempel på att förvränga verkligheten t ex...

Så för mig funkar det att twista till det något i dylika bilder, men det är väl som så många andra gånger en smaksak förstås!:)

40 minuter sedan, Jens Nilsson sade:

Jo det har du ju visserligen en poäng i, men i de flesta high key bilder  man ser så inte är det många som är oförvrängda verkligheter så att säga.. Ta bort påsar under ögonen är ju ett ypperligt exempel på att förvränga verkligheten t ex...

Så för mig funkar det att twista till det något i dylika bilder, men det är väl som så många andra gånger en smaksak förstås!:)

Kanske det beror på min anknytning till offret. 😃 Visst är det så att det är en smaksak som alltid. Men det är skoj att testa olika saker.