Cope 5094 Posted February 3, 2018 Author Share Posted February 3, 2018 2 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade: Kanadagås. Tack....Då berodde säkert ilskan på språkproblemen vi hade Ulf Ekström a.k.a Himma och Odie (Thomas) 1 1 Link to post Share on other sites
Jens Nilsson 3447 Posted February 5, 2018 Share Posted February 5, 2018 Fina bilder, trevlig expedition du var ute på! Link to post Share on other sites
Cope 5094 Posted February 5, 2018 Author Share Posted February 5, 2018 Tack Jens. Ja, det var en rätt givande dag Link to post Share on other sites
g.ö 1082 Posted February 5, 2018 Share Posted February 5, 2018 On 2018-02-02 at 7:44 PM, Cope said: 12. 13. makalös fjäderprakt. sanslöst vad man måste göra sig fin för tjejernas skull i fågelvärlden . - dessutom ganska märklig färgpalett. jag har läst att fåglar uppfattar färger helt annorlunda mot hur vi ser dem. tydligen är fiskmåsar GULA för fåglarna själva. man kan ju bara spekulera i hur denna fågel ser ut för en annan fågel Link to post Share on other sites
Cope 5094 Posted February 5, 2018 Author Share Posted February 5, 2018 Ja, det är en lite annorlunda fjäderdräkt än vad vi är vana vid Link to post Share on other sites
Mona 3496 Posted February 6, 2018 Share Posted February 6, 2018 Men oj då Conny, har du sadlat om till fågelfotograf nu?! Jättefina bilder allihop, så nu har du lite press på dig att fortsätta leverera grymma bilder Saknar dock bilden på när Ann blir attackerad Hoppas det gick bra! Mandarinanden är väldigt fin. Var själv och hälsade på ett par förra veckan. Fick inte jättebra bilder, men kan lägga upp någon när jag hinner. Link to post Share on other sites
Cope 5094 Posted February 6, 2018 Author Share Posted February 6, 2018 Hehe, nä för tusan. Egentligen jagar jag bara Kurre men då det fanns lite andra objekt på samma plats så tänkte jag att en eller annan exponering kan jag väl offra Men mandarinanden och svanen var planerade då dom är lite annorlunda Hehe, jag har tyvärr ingen bild på det men den sprang emot henne och fräste och visade att hon skulle hålla sig på mattan Tittar solen fram imorgon förmiddag så åker jag nog och tittar till Kurre en stund igen. Jag får passa på då snön och eventuellt klar himmel hjälpte till att hålla isot nere. Link to post Share on other sites
Mona 3496 Posted February 6, 2018 Share Posted February 6, 2018 Vilken fin serie av både fåglar och kurrar Jag är så impad av dig nu att du blivit fågelfotograf!! Visst är det liiiite roligt 1, 5, 6 & 7 ligger lite extra bra till. Kolla Kurres frissa på öronen!! Helt underbar Link to post Share on other sites
Cope 5094 Posted February 6, 2018 Author Share Posted February 6, 2018 Hehe...nja....så roligt är det inte. Det är egentligen bara Kurre som lockar mig till skogen Men mandarinanden är ju rolig att ha då den är exotisk. Men annars är det väl bara kungsfiskaren som lockar. Fast rödhaken är ju också en fin liten fågel Hihi...ja, det är en jäkla frissa dom har på öronen Link to post Share on other sites
Mona 3496 Posted February 6, 2018 Share Posted February 6, 2018 OMG!! Nu kommenterade jag tråden två gånger som om varje gång var den första Dags att prata med John Blund! Ursäkta en virrpanna Cope 1 Link to post Share on other sites
Cope 5094 Posted February 6, 2018 Author Share Posted February 6, 2018 Ja, jag tänkte att nu är hon inte nykter. Finkänslig som jag är så sa jag inget Martin 1 Link to post Share on other sites
Mona 3496 Posted February 6, 2018 Share Posted February 6, 2018 HAHAHA! Tänkte att du skulle tänka det Men jag är faktiskt spik nykter, men lite för trött Cope 1 Link to post Share on other sites
Recommended Posts