Jump to content

Cope´s fotografiska expedition!

Recommended Posts

On 2018-02-02 at 7:44 PM, Cope said:

12. _8501417.jpg

13. _8501435.jpg

makalös fjäderprakt. sanslöst vad man måste göra sig fin för tjejernas skull i fågelvärlden :D.   - dessutom ganska märklig färgpalett. jag har läst att fåglar uppfattar färger helt annorlunda mot hur vi ser dem. tydligen är fiskmåsar GULA för fåglarna själva. man kan ju bara spekulera i hur denna fågel ser ut för en annan fågel

Men oj då Conny, har du sadlat om till fågelfotograf nu?! :D Jättefina bilder allihop, så nu har du lite press på dig att fortsätta leverera grymma bilder ;) Saknar dock bilden på när Ann blir attackerad :P Hoppas det gick bra!

Mandarinanden är väldigt fin. Var själv och hälsade på ett par förra veckan. Fick inte jättebra bilder, men kan lägga upp någon när jag hinner.

Hehe, nä för tusan. Egentligen jagar jag bara Kurre men då det fanns lite andra objekt på samma plats så tänkte jag att en eller annan exponering kan jag väl offra :)

Men mandarinanden och svanen var planerade då dom är lite annorlunda :)

Hehe, jag har tyvärr ingen bild på det men den sprang emot henne och fräste och visade att hon skulle hålla sig på mattan :)

Tittar solen fram imorgon förmiddag så åker jag nog och tittar till Kurre en stund igen. Jag får passa på då snön och eventuellt klar himmel hjälpte till att hålla isot nere.

Vilken fin serie av både fåglar och kurrar :)  Jag är så impad av dig nu att du blivit fågelfotograf!! Visst är det liiiite roligt ;) 1, 5, 6 & 7 ligger lite extra bra till. Kolla Kurres frissa på öronen!! Helt underbar :wub:

Hehe...nja....så roligt är det inte. Det är egentligen bara Kurre som lockar mig till skogen :)

Men mandarinanden är ju rolig att ha då den är exotisk. Men annars är det väl bara kungsfiskaren som lockar. Fast rödhaken är ju också en fin liten fågel :)

Hihi...ja, det är en jäkla frissa dom har på öronen :)