Jump to content

Recommended Posts

En serie riktigt bra bilder, inklusive avslutningen i färg.

Det är väl en av fördelarna med dagens teknik, det tas så mycket foto att dagen kommer att kunna återberättas i framtiden på ett annat sätt än vad historien kan återberättas för oss idag.

Vi skall dock inte glömma att det inte var så längesedan det hände i Tyskland, även om vi pratar om det som i historien.

On 2018-01-06 at 7:42 PM, Jens Nilsson sade:

Varsågod Mona, det är egentligen inte min grej med utmaningar på FB men nu kom den ju från en medarbetare på jobbet...

Det är inte min grej heller, jag har aldrig lyckats genomföra en enda utmaning! Detta var första gången :) Det blev kanske lite för mycket kommentarer, men jag har ju svårt att hålla tyst :lol: 

On 2018-01-06 at 9:52 PM, Martin sade:

En serie riktigt bra bilder, inklusive avslutningen i färg.

Det är väl en av fördelarna med dagens teknik, det tas så mycket foto att dagen kommer att kunna återberättas i framtiden på ett annat sätt än vad historien kan återberättas för oss idag.

Vi skall dock inte glömma att det inte var så längesedan det hände i Tyskland, även om vi pratar om det som i historien.

Tack så mycket Martin! Ju mer man sätter sig in i kriget ju mer fascinerad, förfasad och intresserad blir man. Det som intresserar mig mest är historier som överlevande berättat. Slukar alla memoarer jag kommer över. Har även läst lite om hur fångarna i Sovjet hade det i Gulag efter kriget. Hemskheterna tog inte slut 1945, även om 2:a världskriget tog slut då.

Berlinmurens fall 1989 var ju inte så längesedan. Minns precis när det hände och såg det på tv. Känns som igår.

7 timmar sedan, Mona sade:

Det är inte min grej heller, jag har aldrig lyckats genomföra en enda utmaning! Detta var första gången :) Det blev kanske lite för mycket kommentarer, men jag har ju svårt att hålla tyst :lol: 

Hehe, men nu var ju jag domare och jag märkte inte av några kommentarer...:whistle:

23 timmar sedan, malinhalvarsson sade:

Fina och starka bilder trots den mörka historia som har utspelats sig där. Var i Auschwitz för snart två år sedan, det var en obehaglig men viktig upplevelse. Skulle gissa att det var samma känsla även där.

Tack Malin! Ja, det var nog samma känslor även om Auschwitz var större.

16 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Hehe, men nu var ju jag domare och jag märkte inte av några kommentarer...:whistle:

Tur inte min domare var så hård :D:D:D