Jump to content
Cope

2 från i eftermiddags....

Recommended Posts

Återvände till Viken under eftermiddagen bl a för att fortsätta utvärdera 15-30 gluggen.

1.

_8500278.jpg

2. Hit åker jag igen om 30 minuter då solen har gått ner. Måste dock tänka om angående kompet då jag inte vill ha med varken den bakomvarande bryggan som nu syns eller Danmark som kommer dyka upp till vänster om jag vrider mig för mkt åt vänster.

_8500284.jpg

Altså er det dig som har fjernet noget af broen ? synes der kommer en rigtig spændende effekt frem med det filter...spændende legetøj...nu du måske ikke skal grille ude i haven så du kan få lidt godt at spise :P     Flot lys i billederne :thumbsup:

Nä, det är inte jag som har tagit sönder bryggan :)

Det finns två intilliggande bryggor och en av dom används inte då den har blåst sönder.

Ja, jag tycker det är roligt att leka med ND-filter. Det nöjet upptäckte jag nog i början av 2012 tror jag det var :)

Hehe, jag grillade när jag kom hem. Idag blev det kycklingfilé ;)

1 hour ago, Cope said:

Nä, det är inte jag som har tagit sönder bryggan :)

Det finns två intilliggande bryggor och en av dom används inte då den har blåst sönder.

Ja, jag tycker det är roligt att leka med ND-filter. Det nöjet upptäckte jag nog i början av 2012 tror jag det var :)

Hehe, jag grillade när jag kom hem. Idag blev det kycklingfilé ;)

:lol::y15: så gik du da ikke sulten i seng ...kyllingfile smager godt ..

Två väldigt fina bilder med fint ljus! Sanden i nr 2 har fått en härlig mjuk rörelse, och stenarna en fin glans tack vare den långa slutartiden. Riktigt snygg! Den blir vinnare av dessa två :) 

Oj vad längesedan jag var vid havet kom jag på nu! Hoppas på bättre väder snart så man kommer ut!

1 timme sedan, Mona sade:

Två väldigt fina bilder med fint ljus! Sanden i nr 2 har fått en härlig mjuk rörelse, och stenarna en fin glans tack vare den långa slutartiden. Riktigt snygg! Den blir vinnare av dessa två :) 

Oj vad längesedan jag var vid havet kom jag på nu! Hoppas på bättre väder snart så man kommer ut!

Tack :)

Ja, du får se till att åka iväg till Hummerviken. Annars får jag komma upp och visa dig var den ligger :D

19 minuter sedan, Odie (Thomas) sade:

Två fina bilder, gillar också bild 2 :thumbsup:

Tack Odie :)

Tre väldigt fina bilder! Gillar nog 2:an bäst, men bryggan i trean blev cool, som Odie skriver, ser ut som den svävar!

Kul att se att du är på G med dina långexponeringar igen :)

Tack Mathias :)

Ja, det var ett tag sedan jag var igång överhuvudtaget så det känns skönt att verkar ha hittat glöden för att åka ut igen.

Men idag regnar det så det blir nog inget ikväll känns det som :(

13 minutes ago, Cope said:

Tack Mathias :)

Ja, det var ett tag sedan jag var igång överhuvudtaget så det känns skönt att verkar ha hittat glöden för att åka ut igen.

Men idag regnar det så det blir nog inget ikväll känns det som :(

Ja suget att fota finns men här i Småland har vädret varit grått sedan i oktober känns det som...

22 timmar sedan, Cope sade:

Åkte tillbaka när kvällen tog över dagen. Det blev bara en bild innan det blev på tok för mörkt så mitt andra utsnitt hanns aldrig med. Hinner jag så återvänder jag imorgon kväll :)

_8500289.jpg

Mycket vackra blå toner och fint ljus! Ja, bryggan svävar! Cool effekt, nästan lite 3D :) 

2 timmar sedan, Mona sade:

Mycket vackra blå toner och fint ljus! Ja, bryggan svävar! Cool effekt, nästan lite 3D :) 

Tack så hjärtligt. Det kommer bli fler bilder från den bryggan under både vinter, vår och sommar :)

1 timme sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Spännande bild som känns lite futuristisk med den "svävande" bryggan. :thumbsup: 

Tack så mkt Himma :)

3 timmar sedan, Fredrik H sade:

Riktigt fina bilder Conny. Ser ut som solen skiner i Skåne 

Ja, den var framme en stund men det hjälpte inte ett dugg. Det var svinkallt ändå :)

28 minuter sedan, Farsta (Hasse) sade:

Fina bilder. Kul att experimentera med långa slutartider. Vilka ND filter rekommenderar du?

Ja, jag gillar att använda ND filter :)

Det jag tycker man har mest nytta av är ett 10 stopsfilter och ett 3 stops halvtonat med mjuk övergång. Därefter slår jag ett starkt slag för ett 6 stops också, som man kan växla ner till när kvällen blir mörkare. Då kan man jobba vidare utan att öppna upp bländaren och förändra skärpedjupet. Och har man både 6 och 10 stopsfilterna så kan man stacka dom dagtid i strålande solsken för att även då kunna få fram coola effekter :)

Sen kan det ju vara bra med ytterligare ett halvtonat filter och det jag har själv är ett 2 stops med hård övergång.

Nackdelen är att det blir så jäkla dyrt när filterdjävulen griper tag i en och man köper det ena filtret efter det andra :)

On 2017-12-30 at 12:40 AM, Cope sade:

Åkte tillbaka när kvällen tog över dagen. Det blev bara en bild innan det blev på tok för mörkt så mitt andra utsnitt hanns aldrig med. Hinner jag så återvänder jag imorgon kväll :)

_8500289.jpg

Underbar spökbrygga :)