Jump to content

ADVENTSKALENDER - FOTOUTMANING 2017

Recommended Posts

♥ ADVENTSKALENDER - FOTOUTMANING 2017 ♥

---------------- klicka här för att komma till kalendern ----------------

En snabba-klick-utmaning!
Två tema gömmer sig bakom varje lucka. Välj ett eller ta båda.
Man kan göra den så enkel eller så svår för sig som man vill (eller har fantasi till).

Temana är valda för att kunna tas i en vardags-december-tillvaro  - eller klura till det lite mer om man vill/har tid.
Aktuell dags-lucka är öppningsbar vid midnatt. 

REGLER:
#1 Följ reglerna
#2 Temabilder skall tas samma dygn som aktuell lucka
#3 Publicering av temabild/er inom 48 tim
#4 Max 2 bilder/dag & person
# 5 Valfri kamera/ mobilkamera - ej montage eller collage
# 6 Ha roligt - ...men det är inte obligatoriskt
# 7 Vid ev tveksamheter - följ regel 1

→ Första person som är klar att posta sin/a dagens bild/er skapar en tråd med rubrik Lucka 1, Lucka 2 osv
i denna forums-avd .  (Försök att kolla så vi inte får multipla trådar.) ←

Tack alla snälla! :)

Kändes som det saknades något när vi har adventsstädatstökat till & från här hemma under denna veckan.
Kom på vad det var i sista minuten så kalendern är något av ett hastverk, men det är ju faktiskt NI som gör den egentligen! ;)

AAAAA.......aaanalogt, att*ns... :rolleyes: Javisst! Full tidsdispens för publicering ges förstås för analoga alster!  madsnail4.gif  :thumbsup:

kul att du får igång oss, A-L ! 

just i morse fick jag inte med mig kameran, så klart. ville ju ha en 'äntligen fredag'-bild från kön till kassan på systembolaget. och fotot genom fönstret var världstrist...

men jag öppnar luckorna varje dag så klart, så det dyker nog upp bidrag från mig också !

ADVENTSKALLE.jpg

17 hours ago, A-L said:

Tack alla snälla! :)

Kändes som det saknades något när vi har adventsstädatstökat till & från här hemma under denna veckan.
Kom på vad det var i sista minuten så kalendern är något av ett hastverk, men det är ju faktiskt NI som gör den egentligen! ;)

AAAAA.......aaanalogt, att*ns... :rolleyes: Javisst! Full tidsdispens för publicering ges förstås för analoga alster!  madsnail4.gif  :thumbsup:

Tack för det!! Ska verkligen försöks genomföra hela kalendern, än så länge går det bra!!

• Cope pinned this ämne
On 2017-12-05 at 2:57 PM, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Då är vi två. :D

Tre! 

Jag gjorde även en kalender till min dotter (6-åringen). Enkla grejor och hon blev hur glad som helst. Ena dagen är det hoppa 5 ggr på vänster ben och 10 på höger ben, en lördag är det att hon får ett par bonusbitar godis och när det närmar sig jul så är jag ledig ett par veckor och då blir det lite julmarknader och annat också (men det vet hon ju inte än).

Så tack för tipset med digital kalender också! :)

• Cope unpinned this ämne

Stort tack till A-L som fixade en kalender och sysselsättning åt oss i år också! Uppskattas mycket skall du veta A-L, även om jag var lite dålig med bidrag så försökte jag i alla fall :)

Önskar dig ett riktigt Gott Slut, och ett Gott Nytt år (och detsamma till övriga forummedlemmar såklart!)