Jump to content
Martin

(Löst) Lightroomproblem - Redigeringar syns inte på fotot

Recommended Posts

Nu får vi se vad de kloka medlemmarna på det här forumet kan hjälpa mig med :)

Jag har sannolikt kommit åt något reglage i Lightroom som jag inte är medveten om, kan vara snabbkommando också. Möjligen fick jag hjälp av en katt som studsade över tangentbordet igår, men nu skall jag inte skylla på lilla Molly... :D

I framkallamodulen så i huvudfönstret med stora bilden händer inget, nada, nichts när jag gör ändringar. Drar jag t.ex. upp exponeringen max eller ner i botten så händer inget. Däremot i förhandsvisningsfotot ute till vänster, över den verktygspanelen sker ändringarna.

Om jag skall beskära så är det samma sak, beskärningsramen kommer över fotot till vänster men inget händer i huvudbilden (mer än att den blir helgrå så att man inte ser fotot ens när jag klickar på beskärningsverktyget).

Någon som har förslag på var jag skall leta?

Sorry.... Ingen hjälp från mig.

Men lycka till.

Borde det inte finnas något sätt att återställa alla inställningar.

Men då försvinner ju även dina preset om du har några.

Tack, kollade där men lupp var förvalt. 

Jo det finns möjlighet att återställa men vet inte riktigt vad som återställs då, avvaktar lite med det för hoppas finna lösningen ändå. Det är ju säkert "bara" en knapp eller kortkommando jag kommit åt... :)

Har du liksom jag & många andra uppdaterat LR till senaste versionen nyss?
Finns en del buggar som kommer & går och kommer att spöka ett tag isf.... 

Hade nåt liknande -  om ej exakt samma -  & för mig räckte det med att uppdatera grafikkortets drivrutiner.

Aha, kan vara så såklart! Kör Lightroom Classic, senaste versionen som jag laddade ner häromdagen. Kanske kan vara så enkelt.

Du kan också pröva stänga av GPU i LR om inte uppdatering av grafikkortets drivrutiner hjälper.

...vanligtvis brukar jag vänta minst en månad eller så med att installera nya versioner av LR/PS tills div buggfixar släppts
men den här gången fick jag ett totalt hjärnsläpp och tryckte på installera... Sk*t oxå... :rolleyes: :lol:

Jag hade också liknande problem när jag installerade uppgraderingen, men nu verkar det mesta ha försvunnit. Har iofs inte använt LR så mycket senaste veckorna, så jag är inte 100% säker på hur mycket som fungerar... Hade problem med PS också.

Problemet löst i och med installerat den senaste uppdateringen som jag missat fanns (eller som möjligen kom idag). 

Snart lite nya foton på ett forum nära er :)

Bra att det löste sig! Adobe är rätt snabba trots allt med att lösa problem. Många är helt beroende av att det fungerar, och det kostar en del att prenumerera, så supporten måste vara snabb.