Jump to content
Farsta (Hasse)

Ladda Nikon DSLR. Ingen snabbladdning precis

Recommended Posts

Tar det också flera timmar för er? Har nya batterier ej slitna. Så minst två batterier man håller ständigt laddade ett måste. Inte bara för att det ena kan ta slut utan just för spontana fotosessioner. Det går inte att vänta på att batteriet skall ladddas. Mobilbatterier är ofta tre gånger kraftigare men laddar snabbare.

Läge för förbättringar. Sen är det inte så dumt om man slapp ta ut det varje gång utan kunde använda en vanlig mobilladdare. Detta verkar bli standard på billiga kompakter

Hmm...jag har inte klockat hur lång tid det tar att ladda ett EN-EL 15 men så lång tid som flera timmar känns det nog inte som det har tagit. Jag ska klocka första laddningen när jag har fått hem mina nya prylar :)

Tycker att mitt batteri också tar ett tag att ladda, men inte jättelång tid. Och jag vet inte men inbillar mig att batterierna mår bättre om det inte går för fort, men det kanske var mer så förr i tiden, nu kanske det inte spelar någon roll, allt fler prylar har ju snabbladdning numer...

1 timme sedan, Fredrik H sade:

Tycker nog 2 timmar känns som ganska normaltid att ladda.

Conny, tror du får ditt batteri fulladdat redan

Jag har ingen aning om batteriet kommer laddat eller ej. Det är ju ett tag sedan jag hade ett hus som var nytt :)

Men oavsett så åker det i laddaren så fört jag har packat upp lådan :)

Rent allmänt tycker jag de flesta apparater med batteri levereras åtminstone halvladdade. De mår säkert bäst så. Kan bli liggande månader innan försäljning

Tråden var mer om att vara beredd. Jag hade glömt gps:en på så mitt batteri tömdes snabbt fast jag inte fotade. Trodde mitt reserv var laddat ( vilket jag alltid försöker se till). Men nej. Så det var bara att vänta drygt 2 långa timmar :(