Jump to content
Sign in to follow this  

Recommended Posts

Tja då ljuset inte räcker till och man kommer hem sent från jobbet, ja då hinner inte jag ut och fota som jag vill. Och just nu har jag ju snurrat in på Photo Impressionistiska bilder. Om nån har missat det...:giggle:

Men då får man tänka utanför boxen, eller innanför kanske passar bättre, fick hitta på nåt motiv inomhus. Stilleben är inte lätt att få till märker jag med denna teknik, men det går. Det här är väl inte dom bästa bilderna men de får duga för denna gång.:)

1. Denna är tagen med den inbyggda funktionen i kameran, med 9 bilder. Sen lite fix och trix i Ps.

59d3dbf14ba69_Bokm.thumb.jpg.b4bf3fbc2c1f57bf8fb115f8fe0991b0.jpg

2. Denna är tagen på sedvanligt sätt med 10 bilder ihopslagna "manuellt" i Ps. Lite fix och trix även i denna i Ps med lite textur och annat...

59d3dbc51b925_Girlm.thumb.jpg.e9537ab56bf41d71501e771454397d7e.jpg

7 minuter sedan, Cope sade:

Du kämpar på med ditt nya projekt :thumbsup::)

Tycker båda är bra men boken är bäst. Snyggt jobbat Jens:thumbsup::thumbsup:

Tack Cope, ja man försöker ju så gott det går, kan ju inte hela tiden vara ute och leta ensamma färgglada träd...:lol:

43 minuter sedan, Jens Nilsson sade:

Tack Cope, ja man försöker ju så gott det går, kan ju inte hela tiden vara ute och leta ensamma färgglada träd...:lol:

Nä, precis och speciellt inte när det blåser och regnar som det gör nu om dagarna :)

Tack Fredrik och Himma!:)

Men där ser man hårt arbete lönar sig inte, som jag jobbade med dockan... Boken blev bara en kort liten snabbfix. Kunde inte komma på nåt med den som skulle bli så speciellt bra...:huh:

Men men, kul att den gillades trots sin enkelhet...!:lol:

Nä vädret är inget man jublar över nu, även om det inte är värst här just nu. Det kommer skurar i bland värre och i bland bara ett lätt duggregn, men inte hela tiden som tur är. Men det är ofta rätt blåsigt och i vilket fall så hinner ju ljuset försvinna innan man är hemma från jobbet och fått i sig en bit mat...

Båda bra men boken blev favoriten. Ja vilket väder det varit. Gillar ju hösten men nog är det lite tungt sista helgen i oktober då klockan skall flyttas fram en timme? För en mörk november är kanske den minst roliga månaden ( men den funkar också :)  ) Också i en liten fotodipp just nu. Väntar på höstfärger och morgondimma över sjön

Tack farsta! :) 

Önskar man slapp ändra klockan överhuvudtaget, tycker det var helt ok förr i tiden när det alltid var vintertid. Visst har det kanske sina fördelar med sommartid, men dom är för mig rätt så försumbara..

Men nu lyser solen som om den har betalt, bara för att man jobbar... :( 

17 minuter sedan, Jens Nilsson sade:

Men nu lyser solen som om den har betalt, bara för att man jobbar... :( 

Åk ca 60 mil söderut så blir du av med det bekymret. För ca 1 timme sedan fullkomligt vräkte det ner både regn och hagel :)

25 minuter sedan, Cope sade:

Åk ca 60 mil söderut så blir du av med det bekymret. För ca 1 timme sedan fullkomligt vräkte det ner både regn och hagel :)

Hehe, tack för inbjudan, det lät ju lockande...^_^

4 timmar sedan, Mathias sade:

Kul att du kör vidare på det här, tekniken börjar sitta fint nu!

Tycker att boken blev en riktig höjdare, snyggt jobbat :thumbsup:

Tack Mathias, roligt att höra! :) Fast jag vet inte om tekniken sitter, jag fumlar i mörkret en hel del tycker jag...