Jump to content
Sign in to follow this  
Farsta (Hasse)

Gamla Birger Jarl

Recommended Posts

Från i våras och kan ha varit den första bilden med 40 mm 2,8 micro. Legat förnedrad/fastankrad som "logementsfartyg" ( hostel)  ett par år men nu gör den kortare turer igen. En gång på 90-talet åkte jag till Ösel med denna båt.

Man märker intresset när man tittar i trådarna. Jag  fotar bara olika fordon och gamla hus ( mer eller mindre) Andra tar bara naturbilder .. :) 

34587131596_a39e4c5d7c_b.jpgBirger Jarl ex "Ånedinlinjen" by stockholm2008, on Flickr

1 timme sedan, farsta sade:

Måste ändå firas på något vis? Tänk om nya kameran kommer samtidigt :) 

Det hade varit underbart att få fira tillsammans med den. Inlägg 20.000 innehåller första bilden med 850:ian. Två flugor i samma smäll :)

Jag och frugan åkte en tur till Mariehamn med den för några år sen, det var en mysig gammal båt med riktig gammal fartygskänsla. Den känslan får man inte i ett modernt fartyg på samma sätt. Men vilket lustigt klientel som åkte på den båten, åtminstone den resan, vi satt mest bara och gapade av häpnad,  vart man än såg så var den ena skummare än den andra...:huh: 

Men vi hade väldigt trevligt ändå, men mitt sämsta och tydligaste minne var mitt köp i taxfreen, köpte en whiskey som jag inte haft förut. Men den gick inte dricka så jag fick ge bort den...<_<

De sista åren gav man bort resor mer eller mindre. Lockade nog en del udda individer. Själv åkte jag bara till Ösel,. Fanns ingen hamn så den ankrade upp och alla blev hämtade med "speed boats". Ett kul minne

2 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Men vilket lustigt klientel som åkte på den båten, åtminstone den resan, vi satt mest bara och gapade av häpnad,  vart man än såg så var den ena skummare än den andra...:huh: 

Samma sak hände mig när jag besökte spegelhallen på Liseberg, vart man än tittade såg jag bara tosingar. :lol:

Vad gäller båten är jag helt säker på att jag hade hängt över relingen och mått illa tre minuter efter den hade lämnat hamnen. Är tveksam till om jag ens hade kunnat tillbringa en natt där när den användes som hotell. spya.gif