Jump to content
Cope

Dagens Rea-tips!!

Recommended Posts

26 minuter sedan, Cope sade:

Nu kan alla C****ister och andra göra ett klick och köpa en D850 till bra pris hos CP...

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=nid850_BULK

Fast jag undrar varför man skulle göra en sån sak...? Köpa bara för att köpa, då har man ju bara en till elektronisk pryl som man inte har någon användning för... Och som ligger och samlar damm...:huh:

Frugan skulle säga typ "Men du har ju redan en riktig kamera...." :D

8 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Grattis till din Nikonkamera för det måste ju vara det hon menar med en riktig kamera. :D

Nope! Hon vet minsann att det är en Canon jag kör, en riktig kamera alltså^_^

Rajala har lite förmåner för tillfället. Dom ger befintliga kunder 15% i rabatt på allt i butiken om man uppdaterar sin redan anmälda mail om att det är ok att skicka nya erbjudanden till den.

Sen om man registrerade ett konto fick man ytterliggare rabatt. Priset i mitt fall gick ner från 6690:- till 5990:- och sen därtill -15%

Därför slog jag till med ett Sigma 35 mm ART till det förmånliga priset av 5092:- när all rabatt var dragen :)

Har länge velat ha den gluggen och begagnatpriset folk vill ha ligger på 5500:- vilket jag har tyckt är ett överpris då en ny kostar runt 6700:- i normala fall.

Så om ni går i köptankar så passa på att se vad ni får för pris hos Rajala. Det är mitt rea-tips för tillfället :)

38 minutes ago, Cope said:

Scandinavian har lite utvalda prylar till bra priser. Bla D850 för 32000:-

Man skulle kanske köpa sig en till😀

https://www.scandinavianphoto.se/tema/1024850984/prisfest?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=se_02_19_prisfest&utm_content=lk

Eller en Z7.😋

16 minuter sedan, lillepv sade:

Eller en Z7.😋

Haha, det kunde fungerat det också. Men jag är osäker på om dennes AF hade gjort mig nöjd. Enligt tester på youtube så är den inte riktigt lika säker som på spegelreflexhus :)

Nu blev jag allt lite sugen det medges men det är inte kameran som begränsar min fotografi så jag står över.

11 minuter sedan, Rolf sade:

Nu blev jag allt lite sugen det medges men det är inte kameran som begränsar min fotografi så jag står över.

Det gör du nog rätt i. Du får klippa en D6 istället när den lanseras ;)

Man skall ju aldrig säga aldrig men jag tror inte det blir någon D6 heller jag behöver helt enkelt inte mer än jag har, att jag sedan vill ha är förstås en annan sak... :rolleyes:

23 timmar sedan, Rolf sade:

Man skall ju aldrig säga aldrig men jag tror inte det blir någon D6 heller jag behöver helt enkelt inte mer än jag har, att jag sedan vill ha är förstås en annan sak... :rolleyes:

Hehe, precis. Det är två helt olika saker och den där "villha" känslan är en riktigt härlig känsla som man inte ska förakta :D