Jump to content

Recommended Posts

Blev ju tvungen i dag att prova sätta ihop mina två bilder  som är tagna med metoden in the round, och kan ju bara konstatera att jag har mycket att lära. Fattar inte hur mycket opacitet man ska använda, det varierar tydligen mellan bilderna. Vet heller inte vilken ordning man ska dra i reglagen för opacitet, i första bilden som för övrigt består av 20 bilder började jag med den bilden som hamnade i det översta lagret, och i bild två började jag med den i botten. den bilden består av 21 bilder.

Och man bör väl ha bättre motiv men det fanns inte så mycket bättre där i skogen...

Tredje bilden hade jag glömt att jag tog,  men det var meningen att den skulle sättas i hop automatiskt i kameran men funktionen hade stängts ner så dom slogs aldrig i hop. Så jag gjorde det i datorn nu, och den består då av endast 5 bilder. Såg att kompet inte blev så lyckat, men tycker förutom det att man ändå kan se att de två första blev lite bättre trots att jag är helt novis i denna typ av redigering.:)

1.

59c28059d5383_multi1m.thumb.jpg.0ab8a33b57683f8059dba1c5a8eac54a.jpg

2.

59c28124b525d_multi2m.thumb.jpg.2b323ecc7b70174c0732b31022ea63d5.jpg

3.

59c2812826b15_multi3m.thumb.jpg.29ca9faa08492fe4af83ff520518a45e.jpg

18 minuter sedan, Cope sade:

Jag tycker att du har lyckats riktigt bra med dom 2 första.

Och angående PS så har jag ingen koll. Jag vet inte ens hur man slår ihop 21 bilder :D

Tack Cope, får väl vara nöjd nybörjare som jag är...:) 

2 timmar sedan, ToddeSwe sade:

Jag trodde jag behövde fixa nya glas igen. 😃

Vet inte om det är bra eller ej men det ser iaf bra ut i mina ögon. 

Tack!

Om du tycker att det ser bra ut så tycker jag att du ska behålla dina glasögon... :D:y15:

20 timmar sedan, Fredrik H sade:

Riktigt fina och bra bilder. Gillar dom första. Måste ju börja lära mig nya saker nu ju :huh:

Tack för det Fredrik! :) 

Ja så är det ju, man blir aldrig fullärd...

12 timmar sedan, sanne sade:

Synes version 1 er bedst..som et slags maleri ..flot med efter¨års farverne i billedet .. :)

Tack sanne, kul att du gillade den!:)