Jump to content
Mathias

Nytt kamerahus

Recommended Posts

Idag efter några veckors väntan kom äntligen denna skönhet hem! En pinhålskamera tillverkad i valnöt. I denna sak stoppar man 120-film (mellanformat) och får ut negativ som är antingen 6x6, 6x9 eller 6x12 cm.

Förhoppningsvis blir det lite uppehåll i allt regnande imorgon så man kan ta ut den för en testrulle! Den är ju inte direkt vädertätad :P

1.

IMG_2877.thumb.jpg.e6ed9827d3b8775c31bd6a24120bb65d.jpg

2.

IMG_2878.thumb.jpg.9cff87e1b3706f794312509cae046e78.jpg

3.

IMG_2879.thumb.jpg.6b6f0545c934393074c683178d1e52e3.jpg

4.

IMG_2880.thumb.jpg.1f513d9771842c6edc900dbe1d4a177a.jpg

5.

IMG_2881.thumb.jpg.7dd2a787b1e5804c660b99f1a34d3d5d.jpg

Hold da op det ser spændende og flot ud...skal man bruge gamle film i sådanne et kamera ...? Hvilken år stammer det fra normalt >? glæder mig til at se billeder ...Tillykke med det :D

Oj, vad häftigt, vilken läckerbit! :thumbsup:

Du utvecklar dig hela tiden, eller är det tvärtom...?:confused0006: snart sitter du i en svart lägenhet med ljuskänslig media på väggen och en liten tittglugg i fönstret, och strax därefter framkallar du väl på glasplåtar...:D

Nej men det ska bli intressant att se vad den lilla fina trälådan kan åstadkomma med hjälp av dig! :) Grattis till tillökningen!:thumbsup:

Otroligt grym finish ser det ut som.... vädertätad.... det är väl trä, det lär ju regna på dem där ute så det kan ju inte vara hela världen med lite regn? :D

Skall bli spännande att se resultatet!

Holy smoke!! Vilken vacker skapelse :wub: Hoppas verkligen det blir uppehåll så vi snart får se dina bilder! *Längtar* Oooooooliiidligt spännande :P 

Jag vill inte göra reklam för min värsta konkurrent så jag säger Holy Shit istället:D

Jäklar vilken cool kamera. Och med numrering och tillverkningsinformation har den också. Som sagt, riktigt coolt:wub:

Hoppas verkligen att du kommer få riktigt roligt med denna lilla skapelse och det ska bli kul att se vad du kan skapa med denna lilla varelse :)

17 hours ago, sanne said:

Hold da op det ser spændende og flot ud...skal man bruge gamle film i sådanne et kamera ...? Hvilken år stammer det fra normalt >? glæder mig til at se billeder ...Tillykke med det :D

Tack!! Ja det är en kamera man har film i, och den är alldeles nytillverkad :)

17 hours ago, Jens Nilsson said:

Oj, vad häftigt, vilken läckerbit! :thumbsup:

Du utvecklar dig hela tiden, eller är det tvärtom...?:confused0006: snart sitter du i en svart lägenhet med ljuskänslig media på väggen och en liten tittglugg i fönstret, och strax därefter framkallar du väl på glasplåtar...:D

Nej men det ska bli intressant att se vad den lilla fina trälådan kan åstadkomma med hjälp av dig! :) Grattis till tillökningen!:thumbsup:

Ja visst är den! Ja frågan är om det är utveckling, det här är ju den enklaste form av kamera man kan tänka sig, men det är fantastiskt roligt :)

16 hours ago, Martin said:

Otroligt grym finish ser det ut som.... vädertätad.... det är väl trä, det lär ju regna på dem där ute så det kan ju inte vara hela världen med lite regn? :D

Skall bli spännande att se resultatet!

Tack Martin!

14 hours ago, Himma said:

Vilken otrolig skönhet. Hoppas du kan visa upp några fina alster framöver. :thumbsup:

Tackar Himma, bilder kommer :)

14 hours ago, Mona said:

Holy smoke!! Vilken vacker skapelse :wub: Hoppas verkligen det blir uppehåll så vi snart får se dina bilder! *Längtar* Oooooooliiidligt spännande :P 

Tack Mona! Ja den var läcker och vältillverkad :)

6 hours ago, Fredrik H said:

Vacker sak

Hoppas du får fram några riktigt bra bilder.

Ser fram emot resultatet.

Hoppas också det blir bilder från den!

5 hours ago, Odie (Thomas) said:

Kul kamera! nu väntar vi med spänning på bilderna :thumbsup:

Spännande med nya prylar! 

4 hours ago, Cope said:

Jag vill inte göra reklam för min värsta konkurrent så jag säger Holy Shit istället:D

Jäklar vilken cool kamera. Och med numrering och tillverkningsinformation har den också. Som sagt, riktigt coolt:wub:

Hoppas verkligen att du kommer få riktigt roligt med denna lilla skapelse och det ska bli kul att se vad du kan skapa med denna lilla varelse :)

Har varit ute en sväng och sedan framkallat rullen så efter tork ska den skannas! Den var lite speciell att fota med då den inte har någon sökare :)

52 minuter sedan, Mathias sade:

Den var lite speciell att fota med då den inte har någon sökare :)

Det kan jag tänka mig. Du får ta med den på nästa forumträff så man får ta sig en titt på den :)

On 2017-09-09 at 2:21 PM, Cope said:

Det kan jag tänka mig. Du får ta med den på nästa forumträff så man får ta sig en titt på den :)

Det ska jag definitivt göra! :thumbsup: