Jump to content

Recommended Posts

9 timmar sedan, ToddeSwe sade:

Nu är burken ren och fin men det blev inte något alls... hur fick du dit din bild INNE i burken? Har kollat på ett par videos hur man gör dubbel exponeringar i Ps men det var ju hur mycket som helst att lära sig och det var inte ens det jag behövde för att lägga in något i burken. :)

Och en annan sak, jag tog mina bilder på högkant men i kameran är dom inte roterade rätt. Varför är det så?

Det bästa är om man målar insidan på burken svart, men det gjorde inte jag utan jag tryckte ner en brun handske och försökte fylla ut utrymmet så mycket som möjligt. Detta för att bilden ska framträda. Det går säkert att fylla den med sand också, eller lingonsylt, bara utsidan är ren!:)

Varför den inte vänds vet jag inte, har ju Canon så jag kan inget om Nikons funktioner.  Men i min kamera vänds  bilden om jag tar i porträttläge, så jag fattar inte att den inte gör det i din kamera...:confused0006:

14 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Det bästa är om man målar insidan på burken svart, men det gjorde inte jag utan jag tryckte ner en brun handske och försökte fylla ut utrymmet så mycket som möjligt. Detta för att bilden ska framträda. Det går säkert att fylla den med sand också, eller lingonsylt, bara utsidan är ren!:)

Varför den inte vänds vet jag inte, har ju Canon så jag kan inget om Nikons funktioner.  Men i min kamera vänds  bilden om jag tar i porträttläge, så jag fattar inte att den inte gör det i din kamera...:confused0006:

Detta ska jag ta och testa i helgen! Sen åker burken med ut i naturen en runda. :)