Jump to content
Farsta (Hasse)

Beröm Xponerat

Recommended Posts

Ville bara säga att detta är skönt forum. Trevliga seriösa fotografer som ger bra kommentarer utan spydigheter och annat -  fattas bara annat ;) - Ett levande forum- Många forum somnar tyvärr in nu och jag tror det betror mkt på Facebook där det är så enkelt att starta en grupp men egentligen helt värdelöst då man inte kan söka inlägg eller få överblick. 

Uppskattar också att det är kameraobundet även om mkt kretsar kring de två giganterna. Inte så konstigt då de flesta kör något av dessa märken. Jag är ju lite sugen på en spegellös men kommer nog aldrig att ge upp Nikon D-SLR ändå

Kul att du trivs här hos oss Farsta. Stämningen beror säkert på att vi är små och att alla har lärt känna alla. Det kan nog kännas lite konstigt för nykomlingar som ska försöka bli en del av "familjen"

Jag vet dock att alla gör vad man kan för att dom ska känna sig välkomna, men det kan ju kännas lite svårt trots allt när man inte känner en enda människa på sajten. Därför är det riktigt roligt när nya medlemmar (som du) faktiskt härdar ut, tar sin plats och blir en del av gemenskapen :):thumbsup:

Vad roligt att höra att du trivs här farsta :) Att forumet lever beror på den familjära stämningen, tror jag! Självklart blir det också mer levande pga att många av oss träffas en gång om året och lär känna varandra "på riktigt". Säger som Conny, kul om man "härdar ut" den första tiden som ny. Det är ju alltid en inkörningsperiod oavsett i vilket sammanhang man befinner sig. Det jag personligen saknar är fler kvinnor. Tyvärr är det ju så att fb tagit över alla traditionella forum, och har man inte varit aktiv i något traditionellt forum innan man hoppade på fb-spåret, då är det nog svårt att vänja sig vid ett sådant här forum. 

Vad jag förstår så är det några som bor i eller nära Stockholm också, så varför inte göra en träff tillsammans? Alla är välkomna att dra igång ett fotoevent. Träffas, fika och fota tillsammans är kul :) 

Tack för dina vänliga ord om forumet :wub:

Jag är inte helt ovan vid forum. Varit ganska aktiv i tre fyra stycken som ett "UE-forum", "Saab-turboclubben" och något mer.

Men genomgående har det varit nästan helt tomt på kvinnor. Någon enstaka bara. Vet ej varför men kanske finns det forum där det bara finns kvinnor? Lite fördomsfullt tänker jag katter och husdjur tex ;) Men foto borde ju vara helt könsneutralt. Känner flera duktiga fototjejer. Kanske borde jag försöka med någon av dem här

Att kvinnor håller sig till husdjur är nog lite fördomsfullt, ja! Jag tror (eller vet) däremot att många är intresserade av porträtt, bröllop och gravidfoton just nu. Särskilt inne är det med bröllop och gravidfoton, något som jag absolut inte är intresserad av. Har fotat ett bröllop, det räcker! På tok för stressigt med alla höga förväntningar. Vet också att hästfoto är otroligt poppis av vissa tjejer. Något jag inte heller är intresserad av! Gillar inte ens hästar! 

Jag har flera duktiga kvinnliga fotovänner, och en del är medlemmar här, men deras tid räcker inte till för att vara aktiva här också, vilket jag tycker är synd. Fb har tagit över många duktiga fotografer där det är ett snabbare tempo och respons direkt. Jag är på fb också, är t o m admin i flera grupper, bl a kvinnliga fotografer, men för mig som varit med på vanliga forum innan jag blev aktiv på fejan så finns det inget antingen eller, jag gillar båda formerna av media. 

Det där med husdjur var nog inte så underbyggt. Bara märkt på facebook om  någon tjejkompis postar om katt/hund så är det nästan bara tjejer/kvinnor som svarar.

Här en tjejkompis ( kör Canon) som blivit väldigt duktig på artistfotografering tex: https://www.flickr.com/photos/110671336@N07/albums

jag var tvungen att kolla nu hur länge jag hängt här....fem månader bara ! det känns längre, alltså är det redan hemma för mig. :)

alla var jättesjyssta från början och det var inga problem att känna sig som en i 'gänget' ganska snart. ett mått på hur hemma man känner sig är ju när man börjar skoja med övriga medlemmar och t o m retas lite. det är ju så klart även en fråga om hur man själv är som person, jag är ju ganska öppen och direkt av mig. utgår alltid från att folk fattar ironi och skämt. och det brukar funka för det allra mesta. och nu är jag 'gerard'  här, han som har en katt och som avskyr insekter :D. och gillar mat nästan lika mycket som Conny :P. det blir inte så jättemycket foton från min lille canon, men jag är här även för den sociala biten.

för mig är nog detta ett substitut till facebook. jag reggade mig aldrig där, efter negativa saker jag hört om det. det finns säkert fördelar med FB också, men för mig räcker det med ett forum på internet. det går åt tillräckligt med tid till att sitta framför skärmen för att kolla upp vad som pågår här, ju..litet forum men jäklar vad aktiva ni är allihopa...om man har en veckas frånvaro härifrån så är det fanimej omöjligt att kolla upp allt som hänt, för många inlägg helt enkelt. :lol:.

åsså det där med alias....jag har lite svårt för att kalla folk för nåt annat än det de heter. men respekterar så klart om man inte vill framträda öppet av nån personlig anledning. det tar emot att kalla Torbjörn för 'toddeswe', så det blir Torbjörn, tills han säger åt mig att lägga av....:lol:. samma med Conny, som ju heter 'Cope' här, men det struntar jag i....än så länge:blush:.

'Himma' avslöjades nyss med sitt riktiga förnamn av nån här....va fasiken var det nu igen....måste kolla ! :D

som sagt, lite direkt och framfusig är jag ju som person i privatlivet också....får skit för det ibland, men orkar inte ändra mig. har jättesvårt för att hålla ful färg och säga 'rätt' saker om jag känner nåt annat. på gott och ont. mest gott :) hoppas jag.

kul att du trivs 'farsta'....;):D

54 minuter sedan, farsta sade:

Det där med husdjur var nog inte så underbyggt. Bara märkt på facebook om  någon tjejkompis postar om katt/hund så är det nästan bara tjejer/kvinnor som svarar.

Här en tjejkompis ( kör Canon) som blivit väldigt duktig på artistfotografering tex: https://www.flickr.com/photos/110671336@N07/albums

Jag förstod din poäng om husdjuren :y15: Här har vi tjejen Gerard som postar bilder på sin fina katt :D;) Gerard tål nog skämt :rolleyes: :wub: Sen har vi Conny och sanne med sina kaniner, och jag med min hund :D Jag kanske ska bjuda in min bror också som är helt galen i sina katter, sen har vi ett husdjursforum :D 

10 minuter sedan, Gerard Ohman sade:

jag var tvungen att kolla nu hur länge jag hängt här....fem månader bara ! det känns längre, alltså är det redan hemma för mig. :)

alla var jättesjyssta från början och det var inga problem att känna sig som en i 'gänget' ganska snart. ett mått på hur hemma man känner sig är ju när man börjar skoja med övriga medlemmar och t o m retas lite. det är ju så klart även en fråga om hur man själv är som person, jag är ju ganska öppen och direkt av mig. utgår alltid från att folk fattar ironi och skämt. och det brukar funka för det allra mesta. och nu är jag 'gerard'  här, han som har en katt och som avskyr insekter :D. och gillar mat nästan lika mycket som Conny :P. det blir inte så jättemycket foton från min lille canon, men jag är här även för den sociala biten.

för mig är nog detta ett substitut till facebook. jag reggade mig aldrig där, efter negativa saker jag hört om det. det finns säkert fördelar med FB också, men för mig räcker det med ett forum på internet. det går åt tillräckligt med tid till att sitta framför skärmen för att kolla upp vad som pågår här, ju..litet forum men jäklar vad aktiva ni är allihopa...om man har en veckas frånvaro härifrån så är det fanimej omöjligt att kolla upp allt som hänt, för många inlägg helt enkelt. :lol:.

åsså det där med alias....jag har lite svårt för att kalla folk för nåt annat än det de heter. men respekterar så klart om man inte vill framträda öppet av nån personlig anledning. det tar emot att kalla Torbjörn för 'toddeswe', så det blir Torbjörn, tills han säger åt mig att lägga av....:lol:. samma med Conny, som ju heter 'Cope' här, men det struntar jag i....än så länge:blush:.

'Himma' avslöjades nyss med sitt riktiga förnamn av nån här....va fasiken var det nu igen....måste kolla ! :D

som sagt, lite direkt och framfusig är jag ju som person i privatlivet också....får skit för det ibland, men orkar inte ändra mig. har jättesvårt för att hålla ful färg och säga 'rätt' saker om jag känner nåt annat. på gott och ont. mest gott :) hoppas jag.

kul att du trivs 'farsta'....;):D

Jag kallar också gärna folk vid namn om dom inte har ett smeknamn jag är van att säga. Kul att du också känner dig som hemma :) Här kan vi slänga käft med varandra, det har vi varit gjort sen forumet startade. Det kanske inte går hem hos alla, men säkert hos dem som är mest aktiva i alla fall.  Det som är viktigt är ju att mottagaren förstår att det inte är illa menat, och det förstår man om man hängt med oss ett tag :)

1 timme sedan, Gerard Ohman sade:

Det är helt ok med Torbjörn, jag heter ju det. :)

Till fröken Gerard så kan jag upplysa om att det är Ulf som är mitt dopnamn men tills för bara ett par år sedan var det nog bara morsan som kallade mig det men nu har yngste sonen fått ärva mitt smeknamn så det är fler och fler som säger Ulf till mig och självklart funkar vilket som för min del. :D

On 2017-09-06 at 7:32 PM, Himma said:

Till fröken Gerard så kan jag upplysa om att det är Ulf som är mitt dopnamn men tills för bara ett par år sedan var det nog bara morsan som kallade mig det men nu har yngste sonen fått ärva mitt smeknamn så det är fler och fler som säger Ulf till mig och självklart funkar vilket som för min del. :D

för dig är det Mister Gerard, uffepuffe :angry:

fröken....Tant Gerard i så fall !  :lol:  men farbror gubbe funkar lika bra:)  

On 2017-09-06 at 7:32 PM, Himma sade:

6 timmar sedan, Gerard Ohman sade:

för dig är det Mister Gerard, uffepuffe :angry:

fröken....Tant Gerard i så fall !  :lol:  men farbror gubbe funkar lika bra:)  

Känner ni varandra utanför forumet eller? :)

On 2017-09-08 at 9:47 PM, ToddeSwe said:

Känner ni varandra utanför forumet eller? :)

nej , då hade jag ju vetat att det var Ulf och inte 'himma'..

men vi tjôtade innan xponerat på både fotointresse.se och pixelplaneten ! - kul att ha resekamrater i cyberrymden ! :)