Jump to content
Jens Nilsson

Apropå multiexponering...

Recommended Posts

19 timmar sedan, Mathias sade:

Ja det var verkligen grymma bilder!! Krävs förmodligen en å annan timme övning innan man kommer upp i den kalibern :)

Sä här kan det bli om man dubbelexponeras på film av misstag :P

DSC00926-Redigera.thumb.jpg.c28c7d6a0afd10ae5b9c4c17ab673b7c.jpg

Coolt!:thumbsup:

On 2017-09-01 at 7:08 PM, Mathias sade:

Ja det var verkligen grymma bilder!! Krävs förmodligen en å annan timme övning innan man kommer upp i den kalibern :)

Sä här kan det bli om man dubbelexponeras på film av misstag :P

DSC00926-Redigera.thumb.jpg.c28c7d6a0afd10ae5b9c4c17ab673b7c.jpg

Det här var ju verkligen en äkta multi! Fräckt!!

8 minuter sedan, ToddeSwe sade:

Det där kan man ju glömma ett tag! :)

Ja, jag försökte glömma det också, lyckades i två dagar då jag fick för mig att prova... Har dock lång väg kvar att gå känner jag...^_^

Just nu, Jens Nilsson sade:

Ja, jag försökte glömma det också, lyckades i två dagar då jag fick för mig att prova... Har dock lång väg kvar att gå känner jag...^_^

Inte SÅ lång väg tycker jag! Man kan ju inte bli bäst med en gång men du har iaf koll på HUR man gör.

Jo visserligen, jag vet ju ungefär hur man gör och det är sant, man blir ju inte proffs i första försöken. Och vägen dit är ju en del av tjusningen, även om man aldrig riktigt når toppen ...:)

2 minuter sedan, Jens Nilsson sade:

Jo visserligen, jag vet ju ungefär hur man gör och det är sant, man blir ju inte proffs i första försöken. Och vägen dit är ju en del av tjusningen, även om man aldrig riktigt når toppen ...:)

Den inställningen har jag också! :) Kanske lite synd egentligen men att nå toppen kräver engagemang och tid att hålla på.

15 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Jo precis, och då tror jag att jag skulle riskera att tappa lusten till det, det ska vara roligt. Men det betvivlar jag inte att dom har dom som är där heller för den delen...

Ja det där ska ju komma naturligt och av drivet det ger att upptäcka saker. Har gjort mitt första försök idag (VAB), en blomkruka i motljus och sedan lite blad inuti denna. Man kan ana hur det kan bli när man gör rätt och inte har några andra saker i vägen som bord och fönster. :)