Jump to content
Cope

Jag försvinner ett tag......

Recommended Posts

Jag tänkte bara informera om att jag nog kommer vara frånvarande ett tag.

Imorgon läggs jag in för operation och på torsdag eftermiddag sätter dom kniven i mig om planeringen håller.

Jag har ingen aning om hur det kommer se ut efter operationen och hur länge jag blir borta. Jag har dock datorn med mig för om det finns tid, lust och ork så finns det en chans att jag tittar in och ser vad ni pysslar med :)

Och i sämsta fall återkommer jag om 10-14 dagar.

Ha det gott mina vänner så hörs vi när vi hörs.... :)

huga.....men det är väl inget jättefarligt låter det som. här lite skaffning, kaffe och mackor med rökt sidfläsk. jag har smakat av så ingen ska kunna förgifta dig. och lite läsning - västerås tidning.:)

jag ska tänka på dig när jag lagar nåt extra gott, och dela med mig här på forumet !

bli riktigt ompysslad nu ! ;)

170815Frukost.jpg

Tack för era glada tillrop. Dom tar jag med mig imorgon eftermiddag :)

Gerard: Det jag ska genomgå är väl en stor operation även om den sägs vara betingad med låg risk. Men det stör mig som fan att dom ska såga upp bröstet, stanna pumpen koppla in mig på en hjärt/lungmaskin för att byta aortaklaffen samt gör en bypass. Därefter ska skiten startas igen och det hoppas jag den gör, annars är det kört.

Går allt som det ska så är operationen över efter 4 -5 timmar.

Vi tänker på Dig! Det kommer säkert att gå bra. Vet inte hur länge man kunnat göra detta men det är ju helt fantastisk egentligen. De allra allra flesta kommer åter med en annan ork

hoppsan......! det var visst ingen liten grej du ska igenom ! inget att skämta om alls.:(

min svåger gick igenom samma sak, och det tar nog betydligt länge tid än två veckor innan du är ute och lajar med kameran igen. men skit samma, huvudsaken är att du kommer igen så småningom. hör av dig här när du orkar, men vi fattar om det tar en stund !

Bli bra igen, mannen ! :)

2 timmar sedan, Cope sade:

Tack för era glada tillrop. Dom tar jag med mig imorgon eftermiddag :)

Gerard: Det jag ska genomgå är väl en stor operation även om den sägs vara betingad med låg risk. Men det stör mig som fan att dom ska såga upp bröstet, stanna pumpen koppla in mig på en hjärt/lungmaskin för att byta aortaklaffen samt gör en bypass. Därefter ska skiten startas igen och det hoppas jag den gör, annars är det kört.

Går allt som det ska så är operationen över efter 4 -5 timmar.

Oj! Fast det är kanske bara vi som tycker det ... Kirurgen gör nog detta i sömnen ... så det där går bra ska du se!! :thumbsup:

Krya på dej snabbast!

Conny!! Det här går bra! Annars vet du vad som väntar😉:pied-cul:Skämt åtsido.. lycka till min vän, snart är du piggare än någonsin. Till hösten gör vi nya fototurer :) Stor kram, tänker på dig ❤️ 

Tack Mona ☺

Det gör vi. Då måste jag ta igen det jag missar nu☺

Men ut ska jag innan jag får bära saker. Ann har lovat att bära och rigga upp så jag bara gör finliret med kompet och räknar ut slutartiden 😀

Du får inreda en cabinväska med fack, och med liggunderlag som väggar. Då slipper det bli så tungt för Ann! Kompisen gjorde en sådan, det blev riktigt bra :) 

48 minuter sedan, ToddeSwe sade:

Så du menar att hon gör inte alltid det? :D

Nä...inte alltid😀

46 minuter sedan, Mona sade:

Du får inreda en cabinväska med fack, och med liggunderlag som väggar. Då slipper det bli så tungt för Ann! Kompisen gjorde en sådan, det blev riktigt bra :) 

Låter som en bra ide' men jag tror jag packar lätt åt henne i ryggan. Det blir enklast☺

On 2017-08-15 at 9:05 PM, Cope sade:

Tack så hjärtligt mina vänner. Vi hörs av igen om ett tag :)

Som sagt, Lycka till. Ingen liten pjäs men du kan ju tänka på att det blir skönt att nanna under tiden och att du slipper lyfta ett finger i detta. Kirurgerna kan säkert detta i sömnen som någon skrev men vi hoppas de håller sig vakna :lol:

Genom jobbet har jag sett vad de fixar till där inne. Och man får tycka och tänka vad man vill om svensk sjukvård, men den är faktiskt för jävla bra. Värd varenda skattekrona i min värld även om en del (oftast enklare saker) kunde funkat lite bättre så när det väl kommer till kritan så är det jävligt bra kritor.

Dessutom, har du en jäkla tur så fixar de skallen på dig också så att du vaknar upp till den ljusa sidan och blir Canonist! 

34 minuter sedan, Martin sade:

Som sagt, Lycka till. Ingen liten pjäs men du kan ju tänka på att det blir skönt att nanna under tiden och att du slipper lyfta ett finger i detta. Kirurgerna kan säkert detta i sömnen som någon skrev men vi hoppas de håller sig vakna :lol:

Genom jobbet har jag sett vad de fixar till där inne. Och man får tycka och tänka vad man vill om svensk sjukvård, men den är faktiskt för jävla bra. Värd varenda skattekrona i min värld även om en del (oftast enklare saker) kunde funkat lite bättre så när det väl kommer till kritan så är det jävligt bra kritor.

Dessutom, har du en jäkla tur så fixar de skallen på dig också så att du vaknar upp till den ljusa sidan och blir Canonist! 

Jag är benägen att hålla med. När man väl kommer in i systemet så funkar det skitbra. Snackade en bra stund med kirurgen som ska utför jobbet och det var ingen läkare som helst. Har snackar vi om snubbar som har full koll på läget och aldrig skulle skicka hem en och ordinera 2 alvedon och lite sömn :)

Jag fick fullt förtroende för honom och han fixar säkert detta med bravur. Men att jag ska vakna upp på den mörka sidan klarar han inte av. Det är en omöjligt uppgift enligt honom själv :)

Imorgon kväll vet vi hur det har gått men jag tror inte att jag är kapabel till att titta in är. Man är tydligen rätt sliten dom första dygnen :)