Jump to content
ToddeSwe

Nikon AF Micro NIKKOR 105mm f/2.8 D

Recommended Posts

24 minuter sedan, Himma sade:

Ser man någon med rumpan i vädret krypandes på alla fyra i Alvestatrakten hädanefter så är det troligen du då. :D Grattis till köpet.

He he he jag håller mig nog härifrån så jag får behålla ansiktet. :)

12 timmar sedan, Fredrik H sade:

Grattis

Alltid kul med nya saker.:thumbsup:

Ser fram emot grymma macro nu.

Tack Fredrik! Det gör jag också!

14 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Kul Todde, blir spännande att se bilder från din nya glugg!:thumbsup:

Jag är hemskt spänd på vad jag ska få se med den. :)

15 timmar sedan, Odie (Thomas) sade:

Lycka till med inköpet och jag tror du blir helnöjd :D

Tack! Det tror jag också! :)

Måste säga att fotokungen inte har så snabb leverans som cyberphoto. Beställde en tisdagskväll hos cyberphoto och hade det dagen efter. Objektivet tar tydligen tre dagar att leverera. 😩

Förstår att du längtar. Tror du blir väldigt nöjd med detta objektiv. Bor man i Sthlm är "Kungen" inte så dum. Man får varorna direkt. Lokalen är mer ett hål i väggen men vad spelar det för roll? Det finns personal att fråga och man kan klämma på sakerna

4 timmar sedan, farsta sade:

Förstår att du längtar. Tror du blir väldigt nöjd med detta objektiv. Bor man i Sthlm är "Kungen" inte så dum. Man får varorna direkt. Lokalen är mer ett hål i väggen men vad spelar det för roll? Det finns personal att fråga och man kan klämma på sakerna

Ja jag var inne på Mediamarkt i Växjö innan jag beställde det men dom hade också 2 dagars väntetid så då valde jag att tjäna ett par hundralappar istället. :)

Har också upplevt att Cyberphoto varit väldigt snabba, men så är dom ju Norrlänningar också, och sen får man ju oftast en liten chokladbit och det är ju aldrig dumt.. :y15:

Fast dom gånger jag köpt kamera har valet blivit fotokungen, tycker att dom gångerna har deras priser varit de bästa så får jag vänta en dag extra tycker inte jag det gör särskilt mycket. Tycker det gått snabbt även med dom. 

Tycker att i regel är Cyberphoto lite dyrare i det mesta när jag jämfört priser, om man inte lyckas pricka av någon form av drive eller så...:)

Ja det vore konstigt om inte Cyberphoto ligger lite högre än en del andra. De verkar ha kundtjänst, välskött hemsida och testar även en del av varorna. Men många tycker det är värt att betala lite extra att känna sig " välkommen".

Men är man riktigt nörd - sen spelar området ingen roll - så har man ofta själv koll på vad man skall beställa och det spelar mindre roll var varan kommer ifrån. Bara det är samma garantier osv. Samtidigt är det ju lite trist att riktiga fotoaffärer är nästan försvunna. Med personlig betjäning. Men en prisfråga så klart.

10 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Har också upplevt att Cyberphoto varit väldigt snabba, men så är dom ju Norrlänningar också, och sen får man ju oftast en liten chokladbit och det är ju aldrig dumt.. :y15:

Fast dom gånger jag köpt kamera har valet blivit fotokungen, tycker att dom gångerna har deras priser varit de bästa så får jag vänta en dag extra tycker inte jag det gör särskilt mycket. Tycker det gått snabbt även med dom. 

Tycker att i regel är Cyberphoto lite dyrare i det mesta när jag jämfört priser, om man inte lyckas pricka av någon form av drive eller så...:)

Jo så är de nog och chokladbiten är uppskattad. 😃

Är man van vid cyberphoto så blir man lite smågnällig när det ska ta en hel dag extra från halva avståndet. 😃

10 timmar sedan, farsta sade:

Ja det vore konstigt om inte Cyberphoto ligger lite högre än en del andra. De verkar ha kundtjänst, välskött hemsida och testar även en del av varorna. Men många tycker det är värt att betala lite extra att känna sig " välkommen".

Men är man riktigt nörd - sen spelar området ingen roll - så har man ofta själv koll på vad man skall beställa och det spelar mindre roll var varan kommer ifrån. Bara det är samma garantier osv. Samtidigt är det ju lite trist att riktiga fotoaffärer är nästan försvunna. Med personlig betjäning. Men en prisfråga så klart.

Ja dom är grymma på kundrelationer. 

Vi har i både Alvesta och Växjö. Fotoafförer alltså. 😃

12 timmar sedan, Cope sade:

Grattis till nya vännen :)

Tack! Den kan nog bli en bra vän med tiden. Vi har iaf inte bråkat en enda gång hittills :)

3 timmar sedan, Martin sade:

Då väntar vi bara på resultaten! Snyggt!

Har redan postat flera inlägg med detta nya objektiv. :)