Jump to content
Mona

OnOne Perfect Effect 10

Recommended Posts

Satt och bläddrade i en photoshopguide och hittade olika plugin program till PS, LR och Elements. Bestämde mig för att testa OnOne. Där finns massor av roliga filter mm. Provade mig fram till lite regn och rusk. 

Ha i åtanke att det är första gången jag använder programmet så det är långt ifrån proffsigt gjort, ville bara prova och se något slags resultat B) Programmet är mycket kompetent och det finns massor av guider på nätet och tuben. Jag laddade ner en 30-dagars provversion.

1. Normal redigering.

_W2B7343-1024px.jpg

2. OnOne Perfect Effects 10

_W2B7343-OnOnes effect.jpg

https://www.on1.com/products/

Njae ... :)

Jag gillar himlen i din egna redigering och stenarna i filterversionen. :)

Fast det regnar mer på filterversionen och det är ju bra ...  nu har jag bestämt mig, det övre vänstra hörnet på filterversionen är inte så bra som din egna redigering.

Nähhh ... jag gillar nog filterversionen bättre. he he he

Tack för kommentarerna :)

Thomas, det är det som är meningen att det ska regna ;) Det var ett försök till lite "stormy weather" :D 

Snyggt jobbat, och kul att man kan skapa regnet i efterhand och slipper sitta där och bli blöt..:lol:

Fast jag undrar om jag inte gillar den första bättre ändå...:confused0006:Men det där är säkert väldigt bra program med lite övning, men överkurs för min del...:)

Hmm...detta var svårt men jag tror jag ställer mig bakom dom som gillar ettan främst.

Jag tycker dock att det är en cool effekt och med lite träning kan det nog vara användbart till diverse bilder.

Tack för era synpunkter Jens och Conny! Detta var ju bara ett första prov på vad man kan göra, och jag tyckte bilden hade bra potential för att göra lite regn! Jag får öva vidare! Finns många bra funktioner i programmet hus som helst :) 

Kom på en sak till, och nu kanske jag är petig då jag vet att det är ett test bara, men regnets riktning och vågornas stämmer inte överens, regnet ser ut att falla från ett håll men vågorna rullar mot vinden så att säga... Bara en liten reflektion...:ph34r:

5 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Kom på en sak till, och nu kanske jag är petig då jag vet att det är ett test bara, men regnets riktning och vågornas stämmer inte överens, regnet ser ut att falla från ett håll men vågorna rullar mot vinden så att säga... Bara en liten reflektion...:ph34r:

Vilken förmåga att se saker! :)

7 timmar sedan, sanne sade:

Sikke et møj vejr :D:D regn og atter regn...

Super effekt ikke tosset ...................flot billede smuk himmel

Tack sanne! Ja, det var ett jäkla väder :D 

17 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Det ligger något i det du säger! Jag tänkte faktiskt på det också när jag valde regnet, och det fanns ett filter där det regnade åt "rätt" håll, men det såg inte alls bra ut, ännu mer konstigt. Det blåste ganska friskt in mot land, men håller med om att det ser lite mysko ut. Bra att du reflekterade, det är lätt att glömma detaljerna :) 

Där ser man, ja jag kan tänka mig att det är svårt att skapa regn och nederbörd överhuvudtaget på ett konstgjort sätt så att det ser naturligt ut, det krävs nog dels "rätt" bild men framför allt massor av träning. Men det var ändå ett riktigt bra första försök!:)

18 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Där ser man, ja jag kan tänka mig att det är svårt att skapa regn och nederbörd överhuvudtaget på ett konstgjort sätt så att det ser naturligt ut, det krävs nog dels "rätt" bild men framför allt massor av träning. Men det var ändå ett riktigt bra första försök!:)

Tyckte bara det var kul att prova lite :) Använder faktiskt programmet en del nu när det är gratis! Sen får vi se...

11 timmar sedan, A-L sade:

...ett kommande vintergöra - att utforska onOne då.

Häromveckan ösregnade det här i fullt solsken efter ett j*kla åskande - såg filteraktigt ut alldeles automagiskt ;)

P8023781-20170802.thumb.jpg.7d5d27d9d304509eed90b53fe1b26282.jpg

Jaså, du är filterfotograf :D  Väldigt snyggt bokehregn :)