Jump to content

Recommended Posts

Testar att lägga upp en länk till det album som jag skapade på Crimson för att ge till brudparet. Hoppas att det fungerar att följa länken, åtminstone via datorn. Testade att dela länken på annat ställe och de som kollade med mobilen hade svårt att se mer än de första bilderna. Albumet är överlämnat till stor glädje för brudparet men tyck gärna till med både ris och ros så lär man sig säkert ifall det blir aktuellt nån annan gång med nåt liknande.

Albumlänk

Såg ju hur bra ut som helst, mycket bra jobbat Himma!:thumbsup:

Tror inte jag har nåt ris eller ros, annat än att det var mycket snyggt utfört. En tanke som slår mig nu är att det var väldigt många sidor och många bilder, i bland kan det bli för mycket men å andra sidan är det ju en speciell händelse som dom flesta kanske vill ha så mycket minne som möjligt i från. Så sammanfattningsvis så blev det en mycket lyckad bok som du kan vara nöjd med!:)

Jag tycker du har utfört uppdraget med bravur. Det här ska du känna dig riktigt stolt över:thumbsup:

Tror inte att jag hade kunnat urskilja din bok från en bröllopsfotografs om jag hade utsätts för ett blindtest. Det ända jag för egen del hade önskat är en del bilder i s / v.

Men som sagt. Du ska känna dig stolt över din arbetsinsats. Det hade jag varit om jag hade varit du :)

Tack Jens och Conny. Har ju googlat en hel del på detta ämne och studerat många clip på Youtube och insett att det knappt kan bli för många sidor då det är som du skriver Jens "en speciell händelse". Tanken var att på ett vettigt vis lägga in bilderna i en något sånär kronologisk ordning med undantag av start och slutbild. Jag var även lite osäker på vad brudparet tyckte om s/v bilder så det är ett medvetet val att utelämna dom även om jag själv är ganska svag för s/v porträttbilder. :)

Först hade jag lite svårt att få ihop helheten, sedan såg jag länken "använd fullständig sidupplevelse". Då blev det lättare att se helheten i en bok man bläddrar i.

Jag förstår att brudparet är mycket nöjda. Jag har själv gjort en bok över mitt eget bröllop och man lär sig, det är alltid någon liten grej man missar.

Jag tycker du har gjort en fantastisk bok. Du har verkligen fått med hela biten, från möte med prästen till innan, cermoni, efter osv.

Det jag kan sakna lite är detaljbilder. Du har lite på sid 43-44, men jag hade velat ha mer detaljer. Kanske deras tatueringar på handlederna lite större, en håruppsättning, ringarna. För oss var det en önskan vi hade till fotografen. 

En sak du kan ta med dig också är att du inte riktigt vet hur de ställer sig till s/v. En sak som du nästa (om det blir fler, och det tycker jag du skall göra om du har chansen) kan fråga dem.

Jag kan tänka mig att i vissa delar är det svårare att göra en sådan här sak till en man känner. Man har kanske inte ett "möte" på samma sätt om vad man önskar och tycker om olika saker och kan då missa saker i efterhand som man kanske hade frågat en kund man inte kände.

Men helheten, här har du med de foton jag tyckte jag saknade i den förra tråden, med hennes leende och både lite mer allvariga "ordentliga" foton men också där de är - som jag uppfattar dem - sig själva med lite bus, hopp, vind i håret, leenden. Nära och kära och barnen är med också.

Mycket snyggt!

Tack Martin. Jag kände också att jag hade lite för få detaljbilder men då det var ett ganska enkelt och även halvt hemligt bröllop så var det inga långa förberedelser med snitsiga håruppsättningar, smycken och prinsessklänningar vilket gjorde att det inte blev möjlighet att ta så många detaljbilder men helt klart något att ha i beaktande om man får chansen igen. Sen har du säkert rätt i att det många gånger kan vara lättare med en kund som man inte känner så pass väl som jag gör i detta fallet, vi har trots allt jobbat ihop i tjugo år. :D

Jag tycker det blev en väldigt fin bok! Roligt att kunna bläddra i den på nätet. Har du satt ihop bilderna själv på varje sida, 3 på den ena, 4 på den andra osv, eller har något program valt slumpvis mängd efter din ordningsföljd? Tycker att den sista bilden är perfekt avslutning! De gör ett glädjeskutt in i framtiden :) 

14 hours ago, Mona said:

Jag tycker det blev en väldigt fin bok! Roligt att kunna bläddra i den på nätet. Har du satt ihop bilderna själv på varje sida, 3 på den ena, 4 på den andra osv, eller har något program valt slumpvis mängd efter din ordningsföljd? Tycker att den sista bilden är perfekt avslutning! De gör ett glädjeskutt in i framtiden :) 

Tack Mona. Crimson har en egen programvara för att pilla ihop en fotobok och där finns en hel del färdiga sidmallar så de flesta som jag använt var såna färdiga men en del knåpade jag ihop själv och sparade för framtida bruk. Avslutningsbilden hade jag en tanke om innan själva fotograferingen och tycker själv att den blev lyckad. :)