Jump to content

Recommended Posts

Midsommar firade vi i trakten ovanför Umeå, närmare bestämt Bastufjärden, Ratu som ligger nära Ratan. Nu säger ju inte det er så mycket men... Blev inte fotat så mycket under semestern som jag vill visa här, mest familjebilder i vanlig ordning. Men jag gjorde ett litet försök att fota havet men då jag inte har något värsting -stopper och mitt set med gråfilter inte kan gängas på varandra fick jag nöja mig med ND8. 

Det var alldeles för ljust vid detta tillfälle så slutartiderna blev lite för korta. Bilderna blev inget vidare, orkade inte lägga ner så mycket jobb på dom men de får duga..:)

1.

1.thumb.jpg.79bb65c28e5fbdec968398667b7a1632.jpg

2.

2.thumb.jpg.e89ccda997eb76a2730cf75fc4fd3c01.jpg

3.

3.thumb.jpg.b94d57f2f6ea5f161d0e59a4a56041b3.jpg

Jeg er normalt ikke til sort hvide billeder..da jeg vild med kontraster og farver..men synes faktisk disse billeder blev gode i sær nr 3 men også nr 1..gode motiver også     :)

1 hour ago, sanne said:

Jeg er normalt ikke til sort hvide billeder..da jeg vild med kontraster og farver..men synes faktisk disse billeder blev gode i sær nr 3 men også nr 1..gode motiver også     :)

Tack sanne!:) 

Du ska se att snart gillar även du svartvita bilder...:D:y15:

19 hours ago, Jens Nilsson said:

Tack sanne!:) 

Du ska se att snart gillar även du svartvita bilder...:D:y15:

Ja man ved jo aldrig..føler bare det høre gamle dage til :D

Fina bilder Jens, och jag får tankar till höst/vinter. Det är ju iofs normalt vid midsommartid :D Jag är helt enig med det övriga gänget att trean är bäst :) 

Pannkakan har kanske inte så stor diameter, så prova att använda dina solbrillor som filter :D 

6 hours ago, Mona said:

Fina bilder Jens, och jag får tankar till höst/vinter. Det är ju iofs normalt vid midsommartid :D Jag är helt enig med det övriga gänget att trean är bäst :) 

Pannkakan har kanske inte så stor diameter, så prova att använda dina solbrillor som filter :D 

Tack Mona!:)

Ja midsommar var lite ruggig faktiskt...:lol: Får testa ditt tips på pannkakan sen, här var det ju 24-105:an som tjänstgjorde. Tror pannkakan har filterdiameter 52 mm, så solbrillor kanske funkar...:D

2 hours ago, Fredrik H said:

Vackra bilder Jens

Men i sv ser det verkligen kallt ut där.:P

Tack Fredrik!:) Ja de första dagarna var det inte någon värme precis, blåsigt och regnigt, men på själva midsommaraftonen hade vi sol i alla fall. Ända fram tills kvällen...

17 hours ago, Jens Nilsson said:

Tack Mona!:)

Ja midsommar var lite ruggig faktiskt...:lol: Får testa ditt tips på pannkakan sen, här var det ju 24-105:an som tjänstgjorde. Tror pannkakan har filterdiameter 52 mm, så solbrillor kanske funkar...:D

Aha! Såg bara att du haft 40 mm, så jag tog för givet att det var pannkakan! Tänk så vilsen i pannkakan man kan vara :D 

Ja, prova brillorna! Det gjorde jag med mobilen en gång, och det funkade hyffsat!