Jump to content

Recommended Posts

Vi fortsätter resan norrut på ön och stannar till vid Opalsjön som är ett gammalt stenbrott. Där kan man åka linbana från klippkanten och landa nere i vattnet. Minnet sviker men jag har för mig att banan var en bra bit över 200 meter samt 70 meter hög. Jag är dock inte helt säker på dom uppgifterna just nu.

1. Här är en åkare på väg ner...

_DSC9495.jpg

2. Så här kunde det se ut vid landning...

_DSC9499.jpg

3. Efter stoppet vid stenbrottet ville dom andra ha glass så jag fick snällt följa med till ett välkänt is-hus i Sandvig / Allinge :)

_DSC9517.jpg

4. Därefter ville jag som är lite kulturell åka till Salomons kapell :) På vägen dit låg denna kossan. Jag misstänker att hon har blivit mamma nu för hon var riktigt tjock och det rann ut lite slem från dom bakre regionerna. Hoppas att allt har gott bra trots avsaknad av sjukhus :)

_DSC9520.jpg

5. Kapellet var kanske inte så mkt att se men det är roligt att ha varit där. Och hade jag haft fler kvällar att spendera där så hade det blivit lite kvällsbilder även därifrån i dessa två vinklar. Det tar jag vid nästa tillfälle :)

_DSC9523.jpg

6.

_DSC9526.jpg

7. Efter kapellet så nosade vi upp en kolafabrik i Gudhjem. Vädret var skit denna kväll så mina medresenärer ville tröstäta :)

_DSC9534.jpg

Här är dag 1 avslutad. Resten av kvällen bestod av lite hotellrums häng med ostbricka och lite TV :)

Nå så I er taget til Bornholm ..det er godt nok mange år siden at jeg har været der sidst...der blev jeg smidt ud af campingpladsen :D ellers fine billeder alle sammen Fortsat god ferie

Ja, vi åkte över och var där några dagar. Och dit ska jag åka igen när det har gått några år :)

Tack och Tack detsamma :)

Hehe, nä...det gjorde jag aldrig. Jag kände helt enkelt inte för att trötta ut mig genom att gå upp för berget. Och ska sanningen fram så kände jag inte för att bada heller då det garanterat är minst 10 grader för kallt i vattnet :)

Nu kommer min kommentar i fel ordning förstår jag, men det kvittar! Kul att få följa med på resan och se de fina platserna ni besökte. Bornholm verkar vara ett ställe att åka till, verkar mysigt. Det där kapellet har verkligen potential för kvällsbilder mm. Mycket fint. Trevliga bilder :) 

Jag tycker absolut ni ska åka dit och se er omkring. Det är en mysig ö och för egen del tyckte jag det fanns hur mkt som helst att titta på :)

Fint fångat, och kul att få var med på reseberättelsen! Man behöver knappt resa själv när du dokumenterar så bra! :thumbsup:

Hehe, Tack :)

Men jag tycker nog att det är värt att besöka om man bara vill ha en vanlig semester utan större äventyr :)