Jump to content
ToddeSwe

Min första fågel med D610

Recommended Posts

Hejsan

Var ute en runda vid maden på Huseby idag för jag var nyfiken på hur det såg ut.

När vi kommer till tornet så sitter denna fågeln och tittar på oss och jag närmar mig sakta, men tyvärr så var autofokusen avslagen och ISO för hög.

Men jag är så glad ändå för min första fågel med D610. :)

Försökte skärpa till den i Ps men det blev inte så lyckat.

DSC_3974-Redigera.jpg.f99448a59bfce815786cb64632567842.jpg

Du har fångat en sädesärla! Kanske det är en unge, de är inte så rädda! Första försöket kunde varit mycket värre :D Det blir kanske fågelfotograf av dig med :P;) 

25 minuter sedan, Mona sade:

Du har fångat en sädesärla! Kanske det är en unge, de är inte så rädda! Första försöket kunde varit mycket värre :D Det blir kanske fågelfotograf av dig med :P;) 

Dom hade ett bo precis vid gaveln på utkikstornet och mamman flög fram o tillbaka med mat hela tiden. Tyvärr ville hon inte dyka upp när jag stod redo med kameran. :)

Hade det varit värre så hade ni inte fått se det här. :) Jag tror inte jag kommer att fota fåglar för jag kan inget om dom och är inte så värst intresserad av dom. Fåglar är bara något som är vackert att se på för mig. Kanske för att det är en utmaning att fånga dom på bild då ...

Såna små missar händer lite då och då så välkommen i klubben. Jag försöker dock att alltid återställa kameran till sina normala inställningen men det är inte alltid jag kommer ihåg det :)

Men du lyckades ju rätt skapligt ändå trots avsaknad av AF :)

Och gud bevare. Hoppas att det inte blir en fågelfotograf av dig också. Vi behöver mer landskapsbilder här på forat :lol: