Jump to content
Danne

Det här med att testa nåt nytt..

Recommended Posts

Nu var det ett tag sen man postade här, har sina förklaringar, men tid/lätt utmattning är väl de största anledningarna... Denna "lilla" skönhet landade i mitt hushåll igår. Svärfar fick den 1974 och nu tar jag över den. Har aldrig fotat analogt "på riktigt" förr, förutom polaroid och den kompakta analogaren som föräldrarna hade.. Bilder från apparaturen kommer förhoppningsvis inom det snaraste!

20170602_195012.thumb.jpg.e1bb5ca77011417265478eb0931718b4.jpg

/Danne

Grattis!! Nu kan du äntligen börja fota på riktigt :P Ska bli kul att se dina bilder!!

Vad är det för brännvidd på optiken? Blir det färg eller svartvitt du stoppar i den?

On 2017-06-02 at 8:31 PM, Jens Nilsson said:

Kul, verkar vara inne nu att fota analogt igen... Ser fram emot dina första bilder här snart då!:thumbsup:

Känns lite så! :) 

On 2017-06-02 at 8:41 PM, Cope said:

Jaså, du har också hakat på trenden:thumbsup:....Kul, hoppas du kommer få roligt med den. Ser fram emot dina första bilder :)

Jajamensan, man måste testa! :)

On 2017-06-02 at 9:42 PM, Himma said:

En sån liten skönhet. Grattis till arvet får man väl säga. :) Vi vill ju givetvis se resultat också.....

Tack för det! :) 

On 2017-06-03 at 9:37 AM, Mathias said:

Grattis!! Nu kan du äntligen börja fota på riktigt :P Ska bli kul att se dina bilder!!

Vad är det för brännvidd på optiken? Blir det färg eller svartvitt du stoppar i den?

Hehe, eller hur! :) Har en 50mm 2.8, 35mm 2.0 och en 135 2.8 så det verkar vara lovande optik iaf, kör med svartvitt tänkte jag!:)

On 2017-06-03 at 3:06 PM, Fredrik H said:

Grattis

Ska bli kul att se vad som kommer fram ur den.

Har själv en Pentax ME Super som kanske dammas av....

Tack för det!  Ja, kör på, det gäller att passa på innan filmen försvinner helt! :)

On 2017-06-06 at 7:04 PM, malinhalvarsson said:

Åh, vad spännande! Ser verkligen fram emot att se dina bilder :) 

Lite så jag själv känner! :) Kommer förhoppningsvis lite bilder så småningom! 

Har tyvärr missat denna tråden! Men vad kul att du fått en fin liten kamera! Jag har också varit ägare till en Ricoh, men en kompakt som inte gick att byta objektiv på som jag köpte i New York första gången jag var där. Tror det var -86, så inte så gammal! Minns att den hade väldigt fin bildkvalitet, så jag tror det är ett bra märke. Ska bli kul att se dina bilder :)