Jump to content

En massa hästbilder!

Recommended Posts

Å vilka härliga bilder! Svårt att välja någon favvo. Hästar är ju så underbara :laugh: :rulle:Förslag till pratbubblor:1 Håll i dig nu drar vi!2 Du har väl borstat tänderna?3 Vad gör du där nere?4 Jag skrattar ihjäl mig!5 Måste kolla där borta, har inte tid med dig just nu6 Får jag nåt gott nu?7 Hit med ett äpple8 Visst är jag en snygging! :laugh:

Hittade 2 gamla inscannade bilder som kanske kan passa här i tråden också ;) [attachment=1567]moppar1.jpg[/attachment][attachment=1568]moppar2.jpg[/attachment]När katten är borta dansar råttorna på bordet :laugh: :woohoo: :whistle:

Ja du Malin, du vet vad jag tycker om hästar, men dessa var riktigt roliga att se. Då menar jag roliga! För du har tagit bilder med mycket humor :) Och nu ska jag säga en korkad sak, så jag hoppas du inte slår mig på nästa forumträff ;)Ettan är en ljuvlig pålle, men den har lite drag av åsna också ;) Det är nog därför jag gillar den så mycket :kiss: Förlåt...:kiss:

Forumträff??? Var, När, Hur... Jag är på om det blir av, även om vi är relativt få tror jag det skulle bli himla kul och dessutom skulle vi lära känna varandra på ett helt annat sätt. Tyvärr är vi ju geografiskt spridda över nästan halva jorden men även om inte alla kan komma skulle det vara roligt! :)

Kom med förslag så skall jag försöka sammanställa och arrangera något till sommaren. Blir väl någonstans i mellansverige vi får träffas eftersom vi bor så utspritt. Känner någon för att "brainstorma" så starta en tråd i OT så bollar vi idéer och förslag där

Hästar är stora och skrämmande och de enda jag vågar gå nära är de största, polisens. För de är nästan alltid lugna oavsett vad som händer. Var på en show häromåret där man gick under hästarna och bakifrån puttade megastora badbollar på deras bakben bakifrån utan att de gjorde något. :laugh: 2008 hade vi en internationell fälttävlan modell större i Malmö och det var första gången jag gav mig på att försöka fotografera hästar. En kompaktkamera Canon Powershot S3IS, en "långzoomare". Här är några av bilderna som jag blev mest nöjd med. Tyvärr vet jag varken vad hästar eller ryttare heter.

post-74-13446452869852_thumb.jpg

post-74-13446452872074_thumb.jpg

post-74-13454966214545_thumb.jpg

post-74-13454966216796_thumb.jpg

post-74-13454966218906_thumb.jpg

Jag får väl bidra med en häst också! Trots att runt där jag bor finns hundratals hästar i hagarna, så fotar jag dom aldrig. Denna var ett undantag. Jag tycker det är väldigt svårt att fota hästar. Kanske beror det på det svala förhållandet jag har till dessa djur. Jag tror inte ens jag har klappat en häst. Jag förstår tyvärr inte tjusningen med dom. Vad har man dom till :unsure: Tycker som gurin att dom är skrämmande.[attachment=1573]Hstgngg.jpg[/attachment]© 2010 By Mona Nilsson. All rights reserved.