Jump to content
Jens Nilsson

Tegenaria domestica...???

Recommended Posts

Ja, eller åtminstone tror jag att det är två såna jag hittade hemma vid husets sockel när jag lyfte på lite takpannor som legat mot den i flera år...

Fast på Svenska heter dom Husspindel, eller stor husspindel... om jag inte är ute och reser... (fortfarande..):blink::smiley-char062:

Fotade med mobilen, Oneplus 3T:

1.

5921d639b26e6_spindel1.thumb.jpg.40219d8f89b30985f131a14b555fcdf2.jpg

2.

5921d63c66eb8_spindel2.thumb.jpg.cffbf3d0e3f6391701d002c2775b0f12.jpg

10 hours ago, Cope said:

Sweet....ettan blir min favvo :)

Haha, i det här fallet så känner jag nääästan med Fredrik, när man ser dom springa runt i panik så är dom inte så sweet, å får man nästan panik själv, undras hur många ungar dom gömmer i huset...:ahh:

8 hours ago, Fredrik H said:

Fy FA...N Kill it with fire!!

Kommer ej att sova inatt :unsure:

Hihi, god morgon...:rotfl:

1 hour ago, A-L said:

Finfina pix! 
Ni vet väl om att just den arten är stor nog att har kännbara bett för människor...   ;)

Nu kan jag inte sova i natt heller :hidesbehindsofa: 

14 hours ago, A-L said:

Finfina pix! 
Ni vet väl om att just den arten är stor nog att har kännbara bett för människor...   ;)

Tack! Jo jag vill minnas att jag hört/läst det någonstans...:)

12 hours ago, Himma said:

Visst får man lite panik om man ser en spindel så när man lyfter på något som legat länge men paniken kommer ju av att "hur ska jag hinna hämta kameran innan den rackaren springer iväg". spajder.gif

Precis så är det!:thumbsup:

11 hours ago, Fredrik H said:

Slå ihjäl den lilla skiten innan han hämtar släkten och berättar att du störde honom. 

Ööh, too late...

9 hours ago, Mathias said:

Snyggt! Håller också ettan som favorit :)

Mobilen ser ju ut att prestera bra!

Tack Mathias, ja jag tycker den har skaplig bildkvalitet, upplever den dock lite svår att fokusera med, speciellt på nära håll men bilderna i sig blir rätt bra när fokus sitter!:)

YEEH! Nu kommer vi att få se många spindlar och andra kryp från Jens! Gulligt :wub: Fantastiskt bra macrokvalitet på den mobilen! Själv hittar jag inte ett enda kryp i vår trädgård, inte ens en fluga :( 

On 2017-05-22 at 5:16 PM, Fredrik H said:

Nu kan jag inte sova i natt heller :hidesbehindsofa: 

Det bästa sättet att bli kvitt spindelfobier är att fotografera dem B)

8 hours ago, Mona said:

YEEH! Nu kommer vi att få se många spindlar och andra kryp från Jens! Gulligt :wub: Fantastiskt bra macrokvalitet på den mobilen! Själv hittar jag inte ett enda kryp i vår trädgård, inte ens en fluga :( 

Det bästa sättet att bli kvitt spindelfobier är att fotografera dem B)

Tack Mona, ja jag är nöjd med den mobilen faktiskt!:)

Vet inte hur många det blir, kanske är de lite för tidigt än så länge, jag har lite för mycket annat att stå i så insektsjakten har inte riktigt börjat. Men det kommer, och om man bortser från just dessa monster så behöver dom flesta småkryp växa till sig lite under sommaren så man ser dom... :lol:

Men har jag möjlighet när jag väl upptäcker något så blir det säkert en bild då och då...:y15:

3 hours ago, Odie (Thomas) said:

Fin fina bilder på den lille rackaren:thumbsup:, jag har faktiskt blivit biten av en sådan men den kom inte igenom skinnet men det kändes att den försökte:D

Tack så mycket Odie!:) Så du har blivit biten av en sån... Jösses, och du överlevde...?? ^_^B)