Fredrik H 811 Posted May 20, 2017 Vaknade tidigt, och körde ner till havet. tänkte prova mitt nd filter. Tyvärr glömde jag ju fjärrkontrollen Men den låg på gränsen på 30 sekunder så kameran klarade av den. Tyvärr blev det lite mycket rörelse i träden. Är det flipp eller flopp?? . Quote Share this post Link to post Share on other sites
Cope 4533 Posted May 20, 2017 Det verkar ju funka som det ska. Tiden blev ju förlängd även om jag för min del hade önskat en något längre tid för att bättra på effekten på vattnet Quote Share this post Link to post Share on other sites
Fredrik H 811 Posted May 20, 2017 Håller med dej angående tiden. Minns att någon annan här också glömde något när han skulle ut med filter Quote Share this post Link to post Share on other sites
Odie (Thomas) 1178 Posted May 20, 2017 Snyggt! funkar för mej.. synd på träden, men på et' igen bara. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1461 Posted May 20, 2017 Jag hade klippt bilden strax över stenarna på andra sidan vattnet. Jättefint!! Vad var det för ND-filter du använde? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mathias 986 Posted May 20, 2017 Träd är ju lite jobbigt när man kör med filter, måste ju vara riktigt vindstilla om man inte ska få med någon rörelse. Tycker trots all att du fått till en bra bild Quote Share this post Link to post Share on other sites
Cope 4533 Posted May 20, 2017 3 hours ago, Fredrik H said: Håller med dej angående tiden. Minns att någon annan här också glömde något när han skulle ut med filter Det minns jag också Quote Share this post Link to post Share on other sites
Fredrik H 811 Posted May 20, 2017 2 hours ago, ToddeSwe said: Jättefint!! Vad var det för ND-filter du använde? Det är Haida ND10 från Kamda. Bländare 11 så jag kunde få det på 30 sekunder eftersom fjärrutlösaren låg i andra väskan 1 ToddeSwe reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Fredrik H 811 Posted May 20, 2017 2 hours ago, Mathias said: Träd är ju lite jobbigt när man kör med filter, måste ju vara riktigt vindstilla om man inte ska få med någon rörelse. Tycker trots all att du fått till en bra bild Tack ska du ha. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Fredrik H 811 Posted May 20, 2017 4 hours ago, Odie (Thomas) said: Snyggt! funkar för mej.. synd på träden, men på et' igen bara. Tackar. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jens Nilsson 3308 Posted May 21, 2017 Snyggt om man bortser från träden, du får testa dubbelexponering eller nåt... Quote Share this post Link to post Share on other sites
gerard ohman 878 Posted May 21, 2017 jag håller med Toddemannen ! spara vattnet, skitsnyggt ju ! 1 ToddeSwe reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Fredrik H 811 Posted May 21, 2017 Typ denna?? 2 ToddeSwe och Jens Nilsson reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
gerard ohman 878 Posted May 21, 2017 mycket bättre Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ulf Ekström a.k.a Himma 2370 Posted May 22, 2017 Den beskurna varianten blev bäst i mitt tycke. Bra försök. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1461 Posted May 22, 2017 22 timmar sedan, Fredrik H sade: Typ denna?? Undebart! Var orolig för att du tog illa upp. Vad tycker du själv? Det är ju ditt konstverk! Quote Share this post Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1461 Posted May 22, 2017 Har du använt blixt eller hur fick du till stenarna i förgrunden så bra belysta? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Fredrik H 811 Posted May 22, 2017 11 minutes ago, ToddeSwe said: Har du använt blixt eller hur fick du till stenarna i förgrunden så bra belysta? Klockan är ca 05. Solen har just stigit upp och jag har solen som belysning 1 ToddeSwe reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Fredrik H 811 Posted May 22, 2017 1 hour ago, Himma said: Den beskurna varianten blev bäst i mitt tycke. Bra försök. Stort tack. Va inställd på att få med stugan. Men håller med att den blev bättre så här. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Cope 4533 Posted May 22, 2017 Jag tycker nog också att den blev bättre beskuren även om jag inte hände upp mig på trädet som svajade i vinden Quote Share this post Link to post Share on other sites
Fredrik H 811 Posted May 22, 2017 11 hours ago, Cope said: Jag tycker nog också att den blev bättre beskuren även om jag inte hände upp mig på trädet som svajade i vinden Jag retade mig på träden. Och tycker nu när den är beskuren att jag skulle ta med mer av förgrunden och kapa lite till på andra sidan. Eller?? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Cope 4533 Posted May 23, 2017 10 hours ago, Fredrik H said: Jag retade mig på träden. Och tycker nu när den är beskuren att jag skulle ta med mer av förgrunden och köpa lite till på andra sidan. Eller?? Jaså, du äger marken på andra sidan? Du får testa vid nästa tillfälle hur det blir med mer förgrund mm då det är svårt att föreställa sig hur det skulle ha blivit. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Fredrik H 811 Posted May 23, 2017 23 minutes ago, Cope said: Jaså, du äger marken på andra sidan? Tryckfelsnisse skrev ju köpa i stället för kapa. Nu ändrat Quote Share this post Link to post Share on other sites
Odie (Thomas) 1178 Posted May 24, 2017 On 2017-05-22 at 8:16 PM, ToddeSwe said: Har du använt blixt eller hur fick du till stenarna i förgrunden så bra belysta? Den bästa tiden ätt fota på är på tidig morgon (ja jag vet att inte Cope håller med) och på kvällen då 1 timme före solen upp och nergång, och även 1 timme efter att solen gått ner, som kallas den blå timmen. 2 A-L och ToddeSwe reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
sanne 526 Posted May 24, 2017 Det ser nu lidt underligt ud med træet som svinger..til højre og venstre ...men ellers et dejligt motiv Quote Share this post Link to post Share on other sites