Jump to content

Recommended Posts

I dag har jag rensat bland mina bilder. Flyttat och sparat undan.Jag fastnade för alla bilder från i somras... Här kommer ett gäng på lite fjärilar :)1. Vet inte vilken sort[attachment=1529]fjril2_2011-01-30.jpg[/attachment]2. Violettkantad guldvinge[attachment=1530]fjril6.jpg[/attachment]3. Vet inte vilken sort[attachment=1531]fjril12.jpg[/attachment]4. Vinbärsfuks[attachment=1532]fjril2_2.jpg[/attachment]5. Sorgmantel[attachment=1533]sorgmantel3_1.jpg[/attachment]6. Svartribbad vitvingemätare?[attachment=1534]vit fjril.jpg[/attachment]7. Pärlemorfjäril[attachment=1535]parlemorfjaril.jpg[/attachment]8. Påfågelsöga[attachment=1536]pfgelsga2.jpg[/attachment]9. Nässelfjäril[attachment=1537]IMG_5286_1.jpg[/attachment]

Hoppsan..... Hamnade fel.... Skulle vara i utställning....B) B) Tack DesK :) Jag satte en varningstriangel ifall du inte ville titta :)
Oj oj oj vilken snäll omtanke! Stort tack! :laugh: Men för min del är det främst ormar och spindlar i närbild som jag har svårt för. En fjäril med sina vackra färger med mera som dina bilder är bara till glädje :laugh:

Fjärilar har jag någon enstaka gång gett mig på att fotografera men det är ju nästan om möjligt svårare än att fotografera fåglar. De flyger helt oregelbundet och är ju svåra att komma nära inpå. Men fina - och du har porträtterat dem väldigt fint!Ser fram emot fler fjärils och macrobilder (?) från din sida i sommar, som inspiration för egen del!

Vackra bilder på en vacker insekt. Jag fotar ju själv mycket insekter under den säsongen men som ni säkert sett har jag näst intill aldrig lagt upp bilder på fjärilar, det har en orsak, det är så jäkla svårt att fånga dom i bra poser. Vilket du verkligen lyckats med, på alla bilderna! Mycket, mycket bra jobbat. Håller du kurser i ämnet så anmäler jag mig direkt.

Jag har försökt anpassa min trädgård så att dom ska ha sina favoritblommor - lite tistlar' date=' brännässlor och andra ogräs kan vara ganska fint :)[/quote']Samma här :laugh: Här är ett foto från i somras, det är nu inte i samma klass som dina, men ett litet försök i alla fall[attachment=1548]oregano3.jpg[/attachment]

Det är en jättefin bild på fjärilarna Desk :) Om den andra fjärilen hade haft vett att sätta sig så att även den hade synts mer så hade det blivit ännu bättre. Men så är det, fjärilar yrar hit och dit så det är nästan hopplöst att fota dom.