Jump to content

Recommended Posts

Fina bilder Himma, och Mandarinanden i ruta 5 blir också min favorit. Måste väl vara en parkrymmare? 

31 minutes ago, ToddeSwe said:

Wow, 3-6 vad är det för fågel? Riktigt bra bilder på en fågel jag aldrig sett. :)

Tack Todde! Den heter Mandarinand och är från början en östasiatisk art men som blivit inplanterad i parker i delar av världen. Den jag har fått se är säkert en förvildad rymling. :)

1 minut sedan, Himma sade:

Tack Todde! Den heter Mandarinand och är från början en östasiatisk art men som blivit inplanterad i parker i delar av världen. Den jag har fått se är säkert en förvildad rymling. :)

Så den ska inte vara här egentligen?!

anden i mandarinen...otroligt märkliga färgkombon.  brons kanel vitt svart och så lite blåviolett infällt. mycket märkliga klart avgränsade fält. ser ut som om man kan plocka isär fågeln.

byggsats ? 

1 hour ago, Gerard Ohman said:

anden i mandarinen...otroligt märkliga färgkombon.  brons kanel vitt svart och så lite blåviolett infällt. mycket märkliga klart avgränsade fält. ser ut som om man kan plocka isär fågeln.

byggsats ? 

Kanske är en Meccano eller Legoprodukt? Vem vet? :D

Finfin fjädersamling! :)

Undras om det bara är mandarinands-hanarna som är på rymmen? Var är brudarna?
Fast inte så konstigt att de där färggranna hanarna drar till sig all uppmärksamhet ... 

Men hallå vilka finfina bilder :star: Anden är ju klart färggrannast av fåglarna, men de andra sötisarna är ju också underbara. Säger bara bokehn i #2, den är ju magisk :wub:

Om jag minns rätt så fanns det en mandarinand här på Hisingen för ett par tre år sedan. Har själv aldrig sett någon irl. Lyckosamt möte Himma :) 

Vilket härligt och annorlunda möte med den där färggranne anden. Även jag håller femman som vinnare i denna fina serie :)