Jump to content

Recommended Posts

Igår var vi tvungna att besöka grodorna igen! Vi fick ett par timmar tillsammans med dem, och när vi fikade så satt vi alldeles bredvid dem där de låg i vattnet och tittade på!  Det låter kanske märkligt, men det var verkligen en fin stund :wub:

Klicka upp...

1.

_55A7101_1200px.jpg

2.

_55A7117_1200px.jpg

3.

_55A7161_1200px.jpg

4.

_55A7166_1200px.jpg

5.

_W2B7000_1200px.jpg

6.

_W2B7004_1200px.jpg

7.

_W2B7006_1200px.jpg

8. Åkte en sväng i kväll också, men denna var den enda jag såg. Kanske var det lite för kallt ikväll.

_55A7178_1200px.jpg

9. Min vapendragare och kompis Kirsten i färd med att frysa ögonblicket :) 

_55A7148_1200px.jpg

härliga grodisar !

- de där ögonen asså.... :D

matade ni dem med kaffebröd eller ? äter de sånt ?

grodor gör sig bäst på kort. de jag sett i verkligheten har alla klafsat omkring bland en massa snorigt grodrom i nån iskall pöl bakom bostadsområdet :D

Billede nr 6 ...hvor ser den frø bare stolt ud...tror den kan lide at blive fotograferet..herligt billede ...alle sammen er gode..men det er det sjoveste af dem...:D

Superfina bilder. Hela högen håller högsta klass:wub::wub:

Dom verkar inte vara skygga då du har använt makrot. Våra klockgrodor här hemma drar så fort man kommer för nära.

Tack allesammans :) 

Det stämmer Conny att jag använde macrot! Jag använde också vinkelsökaren för att kunna komma så nära vattenytan som möjligt. Och som ni ser i nr 9 så kom vi väldigt nära utan att dom blev skrämda. Om man bara rör sig långsamt så går det bra :) 

Härlig serie och fantastiskt att ni kommer så nära. Hur försiktig jag än är (det kan ju vara så att jag när jag är hur försiktig som helst ändå är en elefant jämfört med er två nätta Ladys) så brukar de dunsta, däremot om man sitter kvar 5 min så kommer de tillbaka och då är man ju redan där när de dyker upp, så då brukar de inte reagera...

Trean får mig att tänka på flodhästar!

On 2017-04-15 at 7:30 PM, Martin said:

Härlig serie och fantastiskt att ni kommer så nära. Hur försiktig jag än är (det kan ju vara så att jag när jag är hur försiktig som helst ändå är en elefant jämfört med er två nätta Ladys) så brukar de dunsta, däremot om man sitter kvar 5 min så kommer de tillbaka och då är man ju redan där när de dyker upp, så då brukar de inte reagera...

Trean får mig att tänka på flodhästar!

Tack Martin! Visst skrämde vi iväg flera, men som du säger, väntar man lite så kommer dom tillbaka! Jag skulle tagit en mobilbild när vi hade fikapaus och grodorna titta på, men glömde tyvärr av det eftersom vi var så fascinerade över hur nära vi satt med kaffet (ca ½ m ifrån)!