Jump to content
Fredrik H

Grattis Conny

Recommended Posts

Stort grattis Cope på födelsedagen!!:anim_34::party::drapeausuede:

Hoppas du får mycket gott i magen och roliga paket, hårda vet jag inte om du behöver, du har väl snart allt som kan tänkas vara nödvändigt i en fotoväska...:D

Fast det finns ju mycket annat iofs som kan behövas...^_^

1 hour ago, Jens Nilsson said:

Stort grattis Cope på födelsedagen!!:anim_34::party::drapeausuede:

Hoppas du får mycket gott i magen och roliga paket, hårda vet jag inte om du behöver, du har väl snart allt som kan tänkas vara nödvändigt i en fotoväska...:D

Fast det finns ju mycket annat iofs som kan behövas...^_^

Tack :)

Hehe, studioblixtar saknar jag iaf. Det har jag noterat :D

Men det jag helst ville ha var en köksassistent som kan knåda pizzadeg åt mig som jag skulle vilja lära mig ordentligt :)

3 minutes ago, A-L said:

celeb_walkcake1t.gif

Tack :)

Lite OT,
men i forntiden sommarjobbade jag på pizzeria... 
Fixade aldrig att baka ut degen snyggt, men blev en j*vel på att vika pizzakartonger snabbt :rolleyes: :lol:

Iaf, det här degreceptet är snarlikt vad som görs på de flesta pizzerior..
Variationer finns förstås hos olika bagare, en del har vatten+olja, några slänger i ett  ägg eller två.
Tror faktiskt kalljäsningen spelar mest roll, minst över en natt är det som gäller.
Det var supernoga att bädda över degbollarna i en fuktig handduk.

Vad kul. Då kanske du kan lära mig vika kartonger? :D

Tack så mkt för receptet och övrig info. Det ska jag prova en dag :)

Jag har redan provat kalljäst deg men den blev inte riktigt som jag ville. Jag upplevde den som att den inte svällde upp ordentligt vid bakning utan den blev lite döbakad. Det blev dock aningens bättre vid mitt andra försök :)

Det var för övrigt ett amerikanskt recept jag följde men det spelar ju mindre roll :)

Ditt receptförslag ligger nu bland favoriterna. Tack än en gång :thumbsup:🍕

Man har ju minst 300 grader i en pizzaugn - kan kanske ha med det att göra osså.
Finns ju inga absoluta recept, allt från deg till salladen till tomatsåsen gjordes på gehör
 - och proportionerna på det jag såg är svårt att bryta ned till 2-6 portioner... ;)

Jag kollar mkt på youtube hur dom gör på andra sidan atlanten och där varierar dom tempen mellan 260 - 370 grader beroende på vilken deg dom använder verkar det som. När dom kör med lägre temp så står den ju så klart inne i grillen längre :)

Hehe,  jag förstår att dom som är vana gör sin deg på måfå.

Ditt recept ska testas vid nästa bak :)

2 hours ago, Tedh said:

Grattis din gamla get:anim_34:

Tack din gamla tacka🐑

52 minutes ago, Odie (Thomas) said:

Grattis på din stora dag, hoppas den blir bra med många presenter och god mat!!:anim_34:

:party:

Tack & bock Thomas :)

Jag säger GRATTIS i efterskott här :)  Hoppas du fick en härlig dag med god mat och fina presenter :) 

Har ju haft problem med ett öga så aktiviteten på nätet har blivit därefter...

Tack Mona :)

Jag hade en bra dag även om käket vi åt ute var uselt. Jag åt inte ens upp och det händer aldrig :D

Jag önskade mig en köksassistent så en sån har jag nu. Den ska få knåda pizzadegar framöver är det tänkt :)

Usch vilken otur med maten när du fyllde år och allt :( Nä, det är nog bäst att du gör den själv, du som kan :)

Nu blir jag nyfiken, vilken assistent fick du? 

Ja, det var lite surt. Jag tvekade om jag skulle göra något hemma men kände att det kunde vara skönt att slippa disken. Därför gick vi ut vilket jag ångrade bittert :(

Då jag inte ska använda min assistent överdrivet mkt så blev det en OBH Nordica som heter Easy Chef. Jag hade en himla tur att det var halva priset på Jula. Den kostade 1000:- istället för 2000:-. När jag hittade den så gällde det låga priset en dag till så det var med nöd och näppe vi fick köpt den till rabatterat pris :)

http://www.jula.se/catalog/hem-och-hushall/koksmaskiner/matberedningsapparater/matberedare-och-hushallsassistenter/hushallsassistent-000019/

Jag hade gärna velat ha en Kitchen Aid men jag vill inte betala 4000:- för den :)

Märkligt :)

Min köptes på väla då dom hade extrapris på den :)

Jag kollade lite snabbt och den har olika pris i olika städer. Tex 999, 1495 och 1998:- :)