Jump to content
Ulf Ekström a.k.a Himma

Bland klackfasaner, ruggugglor och svarthalsade trastar...

Recommended Posts

...eller gubbarna och gummorna som var på blixtvisit i Växjö.

Dagen startade med lite fågelskådning för min del och jag lyckades få se den inte allt för vanliga svarthalsade trasten.

58b304e5071c9_Svarthalsadtrast.thumb.jpg.26289a406eb7e5d9297ce254de79311c.jpg

Värd för den trevliga blixtträffen var den sympatiske herre.

Mathias.thumb.jpg.b32229dc13eb8f90e9a360b0bb8b89c9.jpg

Den kvinnliga fägringen stod Mona för.

Mona.thumb.jpg.0bc904b2f397e9274b7e2793486c04ac.jpg

Även Tarja hörde ju till den kvinnliga fägringen. Däremot Conny stod ju inte för så mycket kvinnlighet men han var i alla fall färgglad.

58b304e85c635_TarjaochConny.thumb.jpg.1656be7720b81111036c3549234908ce.jpg

Sist men inte minst hade jag nöjet att få träffa den glade gotlänningen Tedh.

Tedh.thumb.jpg.7b3ea2e90fe0bf393962123877fae75b.jpg

Sen kör vi en runda med svart/vita versioner också.

58b304de6f154_MathiasSV.thumb.jpg.11534362d12643544d90c4b7ca344baf.jpg

58b304e1bcfc1_MonaSV.thumb.jpg.024121949e7e3087e632c0dd86a110c3.jpg

58b304e6a752c_TarjaochConnySV.thumb.jpg.f8d82a23a9b5ec952689b8fee3cb0677.jpg

Fler bilder kommer i annan tråd. :)

Hur fint som helst. Men det kan ju inte bli annat med dom modellerna:D:wub::wub:

Jag undrar om inte bilden när Mona delar på persiennen ligger i topp i denna serie tätt följt av dom övriga:thumbsup::thumbsup:

Kanonfint:)

Fast det är kanske inte så konstigt med en sådan samling modeller:lol: 

Jag gillar alla så plocka ut en vinnare blir svårt men den sv på Mona sticker ut lite extra

2 minutes ago, Odie (Thomas) said:

Jag måste nog säga att trasten är min favorit bland fåglarna i denna tråd, favoriten av portätten blir Mona i bild 7. Bra jobbat!:thumbsup:

Sen tycker jag se viss likhet med Garth i bild 5 :D

dana-carvey-waynes-world-watn-red-carpet

:sangry_hothead_100-102::lol:

Haha, vad roligt vi hade med dessa färgglada modeller :D:D  Vart hade du plockat upp dessa?!!! :D 

Seriöst så gillar jag jag alla, även den på mig själv faktiskt. Vet inte hur du gjort för att lyckats få en hyffsad bild på mig??? Detta har aldrig någon tidigare lyckats med! Sen har du fått en väldigt fin skärpa på alla. Favoriten blir nr 8! Vilket vackert par :D Bra jobbat  :thumbsup:

Trasten spela i en annan liga liksom! Snyggt fångat och med bra komp :) Har aldrig hört talas om denna, och just nu undrar jag varför vi inte letade reda på den idag innan vi åkte hem?! Vi hade ju chansen att fånga en ovanlig pippi.... 

19 minutes ago, Tarja Samuelsson said:

Bilden på Mona är så himla fin!!! Den måste du be om att få låna som profilbild till dig själv mona!!!! En bild som utan krångel och fix bara är naturligt vacker!!

Det skulle vara en stor ära om den blev använd som profilbild. :)

2 hours ago, Odie (Thomas) said:

Jag måste nog säga att trasten är min favorit bland fåglarna i denna tråd, favoriten av portätten blir Mona i bild 7. Bra jobbat!:thumbsup:

Sen tycker jag se viss likhet med Garth i bild 5 :D

dana-carvey-waynes-world-watn-red-carpet

:lol::lol:

Snyggt Himma, i vanlig ordning. Bilden på värden var absolut inte att förakta, men jag  gillar speciellt porträttet på Mona, både i färg och svartvitt, gillar uttrycket i bilden och att man ser persiennen också. 

Så vi nu har vi två proffsmodeller på forumet alltså...^_^

Måste erkänna att när jag såg bild 5 så gick även mina tankar till Garth innan jag sett Odies inlägg, klockrent...:rotfl:

Cool trast, aldrig sett eller hört om de heller. (ettan alltså)

Kan bara instämma med övriga, persiennbilden på Mona sticker ut bland de övriga mycket bra fotona.

Annars är ju sångfåglarna i 8 ett mycket lyckat foto som också sticker ut lite för samspelet mellan modellerna.

12 hours ago, Jens Nilsson said:

Måste erkänna att när jag såg bild 5 så gick även mina tankar till Garth innan jag sett Odies inlägg, klockrent...:rotfl:

:bleh:

13 hours ago, Jens Nilsson said:

Snyggt Himma, i vanlig ordning. Bilden på värden var absolut inte att förakta, men jag  gillar speciellt porträttet på Mona, både i färg och svartvitt, gillar uttrycket i bilden och att man ser persiennen också. 

Så vi nu har vi två proffsmodeller på forumet alltså...^_^

Tack Jens! Vi har även två inte fullt så proffsiga modeller på forumet. Det lustiga är att båda har samma avsaknad av frisyr och samma färg på kalufsen, cerise. :D

13 hours ago, LindaLunda said:

Åhhhh ÅHH Så fina!!!
De på dig Mona är ju helt otroligt fina!!!
De andra bilderna med så klart <3

Vackra modeller gör sig bra på bild. Tack Linda :)

11 hours ago, Martin said:

Cool trast, aldrig sett eller hört om de heller. (ettan alltså)

Kan bara instämma med övriga, persiennbilden på Mona sticker ut bland de övriga mycket bra fotona.

Annars är ju sångfåglarna i 8 ett mycket lyckat foto som också sticker ut lite för samspelet mellan modellerna.

Tack Martin. Tror vi ska vara glada att det inte finns någon ljudupptagning från sångfåglarna. :)

1 hour ago, malinhalvarsson said:

Otroligt fina bilder! Jag blir imponerad :D Bild 4 och 6 är mina favoriter! Riktigt snyggt jobbat Himma!

:wub: Tack Malin. 

On 2017-02-26 at 8:36 PM, Tarja Samuelsson said:

Bilden på Mona är så himla fin!!! Den måste du be om att få låna som profilbild till dig själv mona!!!! En bild som utan krångel och fix bara är naturligt vacker!!

Tack, du är snäll du :wub: Jag var ju bara lite stand in för dig när ljuset skulle sättas! Måste säga att det var riktigt obehagligt att stå framför kameran, så din insats denna dag går inte att i ord beskriva :star:

On 2017-02-26 at 8:56 PM, Himma said:

Det skulle vara en stor ära om den blev använd som profilbild. :)

Tack!! Jag lånar den gärna om jag får :)