Jump to content
Jens Nilsson

Jens egna utmaning

Recommended Posts

Du kämpar verkligen på tidiga morgonkvisten när andra sover som bäst! Det är värt :star: bara det! 

Kan inte låta bli att skratt åt den upplysta julgranen som verkar stå bredvid en fotbollsplan! Någon har pyntat för spelarna :D 

Bild nr 8, är det ballonger som hänger i träden? 10 & 11 har en fin färgton där 11 blir vinnare. Den har ett mycket bra komp. 

Ska bli roligt att se ditt nästa tema :)

9 hours ago, Mona said:

Du kämpar verkligen på tidiga morgonkvisten när andra sover som bäst! Det är värt :star: bara det! 

Kan inte låta bli att skratt åt den upplysta julgranen som verkar stå bredvid en fotbollsplan! Någon har pyntat för spelarna :D 

Bild nr 8, är det ballonger som hänger i träden? 10 & 11 har en fin färgton där 11 blir vinnare. Den har ett mycket bra komp. 

Ska bli roligt att se ditt nästa tema :)

Tack för det Mona!:)

Nej det är inte ballonger, det är en slags konstellation som finns i träden på två ställen i närheten av varandra i Haninge centrum, och det är plastbollar tror jag med gamla lampor inuti, alltså gamla lampskärmar i tyg från 70 talet eller nåt sånt. Läste att det gick loss på dryga millen detta konstverk, vet inte om jag tycker att det är värt så mycket men lite annorlunda är det ju trots allt...

Ja nästa veckas tema blir kanske en flopp, har några tankar i huvudet som jag klurar på, får se var det ska sluta...B)

Edit: Kanske är det gränsfall att man får fota dessa bollar i träden, har inte lagen om att fota konstverk glasklar för mig , men anser att jag inte fotat av själva konstverket i sig utan träden...:rolleyes:

Var ett tag sedan jag kikade in här och kan konstatera att du fortsätter leverera bra bilder på dina teman!!

Strongt av dig att köra på med det här!! Gillar dina bilder nr 10 och 11, verkligen fin svartvit konvertering :thumbsup:

15 hours ago, Mathias said:

Var ett tag sedan jag kikade in här och kan konstatera att du fortsätter leverera bra bilder på dina teman!!

Strongt av dig att köra på med det här!! Gillar dina bilder nr 10 och 11, verkligen fin svartvit konvertering :thumbsup:

Tack  så mycket  Mathias,  jag gör mitt bästa för att försöka fortsätta leverera också, i denna utmaning! :) 

Har ju listan med teman klar nu, vissa knepigare än andra och räknar med att man kan ju bli sjuk eller inte hinna med i bland men ska försöka bomba er med bilder i denna tråd förhoppningsvis varje vecka! :) 

Vecka 5: SKOR

Då känner jag mig nöjd med veckans bilder, och temat för vecka 5 är ju som sagt skor.  Trodde nog att det skulle bli knepigare än det var, även om det inte blev som i reklambilder, har ju aldrig testat detta förut. Men när jag väl var i gång så hade det nog kunnat bli hur många bilder som helst...:lol:

Gjorde alla i lite olika utföranden och redigeringar. Gjorde mitt bästa men bättre än så här blev det inte!:)

12. Första bilden är en mobilbild, det var skönt att inte behöva åka runt kl 5 på mornarna och leta motiv, men denna togs strax innan kl 6 när jag kom till jobbet och såg detta sko-par snyggt placerade...:lol: Fattar bara inte hur killen fått sig ett par skyddsskor från Biltema...:confused0006:

1.jpg

13. Denna var ett givet motiv, nästan lite fusk då jag visste att dom hängt där vid ett motionsspår i säkert över 15 år, tror dom hängde där när vi flyttade hit i alla fall dec.-99...

2.jpg

14.

3.jpg

15.

4.jpg

17.

5.jpg

17.

6.jpg

18.

7.jpg

Ja gott folk, detta var väl vad jag kunde bjuda på i denna veckas utmaning, blev kanske lite för många, men det kommer det nog inte alltid att bli...

Nästa veckas tema är "Människor", då lär det inte bli lika många bilder...:D

1 hour ago, Fredrik H said:

Fina bilder.  Är 17 och 18 dina arbetsskor? :P

Tack Fredrik! :)

Japp, när jag extraknäcker vid sidan om mitt vanliga jobb...:lol:

26 minutes ago, Odie (Thomas) said:

Fina bilder Jens!  :thumbsup:

Tack Odie! :) 

3 hours ago, malinhalvarsson said:

Det här gjorde du ju också superbra Jens! 14 är otroligt snyggt, gillar hur du la skorna och kompositionen. Riktigt snyggt :D Dom andra är riktigt fina dom med.

Tack så mycket  Malin! :) 

1 hour ago, Mathias said:

Snygga dojbilder!!

Jag gillar 14 och 15, dessa har du lyckats riktigt bra med :)

Tackar och bugar Mathias! :)

Vad kul att se de olika redigeringarna på olika skor! Du har lyckats kanon med veckans uppgift! Det blir MVG! 13 & 15 blir vinnare. Nr 13 är klockren! Hur kan de ha hängt så länge?? Måste vara möra och fina nu! Något för Connys grill :D 

11 hours ago, Mona said:

Vad kul att se de olika redigeringarna på olika skor! Du har lyckats kanon med veckans uppgift! Det blir MVG! 13 & 15 blir vinnare. Nr 13 är klockren! Hur kan de ha hängt så länge?? Måste vara möra och fina nu! Något för Connys grill :D 

Tack Mona för det höga betyget, så kul det är mitt första MVG!!!:yahoo: Är inte hundra på hur länge dom skorna hängt där men så länge jag kan minnas i alla fall från vår tid  här i Haninge. Snörena borde ha frätts sönder av sol, väder och vind snart tycker man... Och tja jag vet inte, hängmörade gympadojjor med passerat bäst före datum, det vill nog till en grill och kock i Copes kaliber för att fixa den biffen...^_^

8 hours ago, Himma said:

Riktigt bra jobbat med skorna. 13, 14 och 15 är de bästa i mitt tycke.:thumbsup: 

Tack så mycket Himma, kul att höra!:)

Vecka 6, "Människor"

Ja mina vänner, det är dags för uppdatering av min egna utmaning, denna vecka som har nr 6. Det blev en stor flopp kan jag konstatera, vi har haft väldigt mycket annat här hemma i veckan så jag har inte haft så mycket tid för foto. Och detta tema som är " människor", är väl det som är mentalt mitt största problem att fota tror jag.  Dels hade jag gärna åkt till stan t ex där det finns lite fler folk att fota, men sen har man inte mycket tid att spela på då man jobbar och har saker att göra hemma på kvällarna, Detta tema hade jag behövt en hel sommar på mig att jobba med. Så detta är det enda jag lyckades åstadkomma..

19. Första får bli en dålig mobilbild från gårdagskvällens lilla biljardsväng med grannarna...

58a091dd1205e_20170211_201845rm.thumb.jpg.1347cb7dfdc8cc351da8cd49da8470d8.jpg

20.

58a091dfaaea6_IMG_1862rm.thumb.jpg.26398c06e651ea1356d0482aa45c89c1.jpg

21.

58a091e231b8e_IMG_1884rm.thumb.jpg.7f6355017382c254dc94795faa6fce71.jpg

Nästa veckas tema blir " Stilleben", hoppas jag får lite mer tid till det... :) 

19 minutes ago, Himma said:

Bra försökt Jens. Kvinnan på cykeln blev riktigt bra tycker jag däremot blev det lite mycket rygg på den första bilden, hade varit roligare att se ansiktena lite mer.

Tack Himma, och jag håller med dig fullständigt, hade också sett mera ansikten. Men dom jäklarna stod ju vända åt fel håll när jag ville ta bilden...^_^

Nä men den bilden tog jag bara för att skicka till en kompis för att sukta honom och påminna honom om att vi också måste åka och spela biljard snart, vi gjorde det ofta förr men nu är det länge sen. Och då jag inte fick till så många andra bilder till veckans tema så tog jag med den trots att dom stod felvända...

I den här utmaningen röstar jag på #20! Du fick lite fartkänsla i den också. Kanoners! #19 är lite mörk, och för mycket rygg som redan nämnts. #22 ger mig intryck av ett tråkigt fikarum i biljardklubben där uttråkade partners sitter och väntar :D 

Stilleben! Kul! Ser fram emot nya mål :) 

Tacks ska ni ha allihopa, själv tycker jag det blev en flopp helt och hållet jag.^_^ 19 blev mörk, men det var rätt mörkt i biljardhallen och en mobilbild tagen i det ljuset är inte lätt att göra så mycket åt tyvärr..<_<

Mona - Det kan hända att det ser ut som ett tråkigt fikarum i en biljardhall i bild 21, men det är en skapligt trevlig cafeteria i dotterns nybyggda stall, där man kan sitta och vänta utan att frysa ihjäl som det var innan då dom red i ett tält, då var det inte kul att sitta och vänta...^_^