Jump to content
Jens Nilsson

Jens egna utmaning

Recommended Posts

On 2017-02-13 at 6:17 AM, Jens Nilsson said:

Tacks ska ni ha allihopa, själv tycker jag det blev en flopp helt och hållet jag.^_^ 19 blev mörk, men det var rätt mörkt i biljardhallen och en mobilbild tagen i det ljuset är inte lätt att göra så mycket åt tyvärr..<_<

Mona - Det kan hända att det ser ut som ett tråkigt fikarum i en biljardhall i bild 21, men det är en skapligt trevlig cafeteria i dotterns nybyggda stall, där man kan sitta och vänta utan att frysa ihjäl som det var innan då dom red i ett tält, då var det inte kul att sitta och vänta...^_^

Där ser man vad en bild kan ljuga :D 

Usch, den här veckan har det varit mycket, har inte hunnit tänka på min utmaning ens.. Blev ett par bilder sent i går kväll som kanske inte ens kan benämnas som stilleben, och i eftermiddag åker jag på whiskeykryssning, får se om det blir nåt mer innan söndag, annars får jag ta in de bilderna i datorn och se om någon av dom får duga helt enkelt...

Vecka 7, "Stilleben"

Ja den här veckan hade jag som sagt problem med tid, det har varit en del annat som upptagit min tid och tankeverksamhet vid sidan om jobbet. 

Stilleben har aldrig varit nåt jag egentligen sysslat med, det har väl blivit nån bild då och då men det liknar oftast mest produktbilder. Så därför kände jag länge att denna veckas tema skulle floppa nästan lika mycket som förra veckans men tycker att jag är ändå rätt nöjd , tycker att det blev något bättre bilder än förra veckan, även om det är gränsfall att kalla dom för stilleben. De tre första tog jag en sen kväll under veckan och de tre sista klämde jag fram i dag.

Nästa veckas tema är "Skuggor  eller skugga"

22.

1.thumb.jpg.137785924a5b8f4d26ec945159ca40f1.jpg

23.

2.thumb.jpg.b74c8a4f6d2e592019e7d4536d825128.jpg

24.

3.thumb.jpg.8c81dfd8b5097328f1b2004b3c5298a4.jpg

25.

5.thumb.jpg.d3feb5f68f0fcded7e6e3dee28050910.jpg

26.

6.thumb.jpg.136fdfceb9147b55e8a03b11f65ab46c.jpg

27.

7.thumb.jpg.de032bbb9af3e0025b1c2ebbd670373d.jpg

1 minute ago, malinhalvarsson said:

Riktigt fina bilder Jens! Jag tycker du har lyckats bra även denna vecka. Mina favoriter är 4 och 5!

Tack Malin men ändrade numreringen precis så då är det väl 25 och 26...:lol:

Tack mina vänner!:)  Tror nog jag väljer samma favoriter också, men vad det gäller smaken så är det baske mig inte säkert att whiskeyn ( En halvrökig Bowmore) i bild 26 är godast, romen i bild 27 var vansinnigt god också... Kanske  inte i klass med Zacapa men den var grym!^_^

23, 25 & 26 är riktigt bra! Kul att du kämpar med dina utmaningar! Själv har jag väldigt svårt att hålla både långa utmaningar över tid och nyårslöften! Tappert, verkligen :thumbsup::star:

10 hours ago, Mona said:

23, 25 & 26 är riktigt bra! Kul att du kämpar med dina utmaningar! Själv har jag väldigt svårt att hålla både långa utmaningar över tid och nyårslöften! Tappert, verkligen :thumbsup::star:

Tack Mona! :)

Ja kämpar är väl ordet, har väl fått bli lite nödlösningar men än har jag hållit i gång i hela sju veckor, bara några kvar nu...B)Jag brukar också tappa suget efter ett tag, får se hur detta ska gå. Jag har ju inga större förhoppningar att jag ska lyckas pricka in alla veckor, allt kan ju hända under ett år. Men jag ska försöka så länge som möjligt, missar jag ett tema en vecka får jag väl ta dubbla veckan efter, mer heligt är det ju inte.  Ser det inte heller som ett nyårslöfte, några såna har jag aldrig avgett , utan det här funderade jag på i höstas och bestämde mig bara för att köra i gång efter årsskiftet. 

Vissa teman är knepiga har jag insett, en del hade kanske passat bättre andra veckor, denna veckas t ex  som är Skugga eller skuggor blir svårt om vädret fortsätter som det gör nu, får väl skapa egna skuggor med artificiellt ljus, passar kanske bra nu då ni har er blixtträff snart, det ligger liksom i tiden...^_^

Vecka 8 :"Skugga / Skuggor"

Ja då var veckans bilder avklarade, den ena  mer nödlösning än den andra... Detta tema skulle gärna fått vara senare på året då solen är låg och det var svårt att hitta skuggor som inte är för långa.  Blev väl inte så bra som hoppats, och nästa vecka blir nog heller inte lätt, då tema är " Speglingar".:)

28.

1.thumb.jpg.efd014307fc73a3938a47e5d94c82faf.jpg

29.

2.thumb.jpg.aaf79504b379830a893e21fdfc78a0ff.jpg

30. Denna tog jag i Liveview, därför missade jag lite av skuggan längst upp till höger, det syntes inte i skärmen...<_<

3.thumb.jpg.fc960d9fb17e96165edb7e850064aa1b.jpg

31. Lekte lite...

4.thumb.jpg.2f10c8852ce490b1a06ce84122a97a87.jpg

32. "Stoneface..." :lol:

5.thumb.jpg.b5415ee41e5f1baf75623aec00b89b8a.jpg

33. Gruppfoto, eller shadowselfies...

58b1f7759ebe5_Shadowselfiem.thumb.jpg.3e8a52f41ec5ba94ddb366490723eebb.jpg