Jump to content

Recommended Posts

I går var vi några stycken glada fågelentusiaster/fotografer som träffades för att gå på hökugglejakt! Vi behövde inte leta särskilt länge innan vi hittade den sittande högt upp i ett träd. Den verkade dessutom vara helt orädd för oss som sakta försökte närma oss för fotoavstånd. 

Detta var första gången jag fick chans att fota en livs levande uggla i det fria! Lyckan var total :wub:

1. 

_55A3019_1200px.jpg

2. En sån flörtis :D 

_55A3032_1200px.jpg

3. Ögonkontakt!

_55A3126_1200px.jpg

De vita prickarna är snö som yrde från intilliggande träd :)

20 hours ago, Mona said:

I går var vi några stycken glada fågelentusiaster/fotografer som träffades för att gå på hökugglejakt! Vi behövde inte leta särskilt länge innan vi hittade den sittande högt upp i ett träd. Den verkade dessutom vara helt orädd för oss som sakta försökte närma oss för fotoavstånd. 

Detta var första gången jag fick chans att fota en livs levande uggla i det fria! Lyckan var total :wub:

Åh! vad glad jag blev för din skull, jag vet att du gärna ville fånga Ugglan, och super fina bilder blev det också! :thumbsup:

2 hours ago, Odie (Thomas) said:

Åh! vad glad jag blev för din skull, jag vet att du gärna ville fånga Ugglan, och super fina bilder blev det också! :thumbsup:

Tack Thomas :) Ja, gissa om JAG var glad!! Det kändes som man vunnit på lotto just då :D 

1 hour ago, Danne said:

Ännu ett fint fångat möte med en uggla! 2:an var lite kul då han nästan ser ut till att vara lite halvtoppad! Fint fångat, och håller med övriga om att 3:an sticker ut lite som favorit! :thumbsup:

Tack Danne :) Trean är min egen favvo också!

• 2 weeks later...