Jump to content
malinhalvarsson

Bästa bilden 2016!

Recommended Posts

11 hours ago, Cope said:

Vill du ha sällskap så hojta till. Brofästet är en av mina favoritplatser.... :)

Absolut, sällskap är alltid trevligt.

Har som sagt aldrig varit där så ingen aning var man ska stå...

9 hours ago, Fredrik H said:

Absolut, sällskap är alltid trevligt.

Har som sagt aldrig varit där så ingen aning var man ska stå...

För egen del har jag mest hållit till under bron och några gånger uppe på backen där man har utsikt över hela bron. Har dock en plan att försöka stå vid den lilla hamnen/badplatsen eller vad det nu är strax norr om brofästet.....

34 minutes ago, Cope said:

För egen del har jag mest hållit till under bron och några gånger uppe på backen där man har utsikt över hela bron. Har dock en plan att försöka stå vid den lilla hamnen/badplatsen eller vad det nu är strax norr om brofästet.....

Dagtid eller kväll??

20 minutes ago, Odie (Thomas) said:

Min bästa bild är av Kungsfiskaren i Vegeå lyckan var total när den satt där, och under året skall jag försöka ta action bilder på djur i alla fall försöka berätta något med bilderna.

27871460293_60c8df5551_b.jpg

WOW THOMAS! Vilken bild och vilka färger! :wub: Förstår att det är bästa bilden, snyggt fångat! Denna skulle ju passa som tavla. Otroligt vackra färger.

33 minutes ago, Odie (Thomas) said:

Min bästa bild är av Kungsfiskaren i Vegeå lyckan var total när den satt där, och under året skall jag försöka ta action bilder på djur i alla fall försöka berätta något med bilderna.

Snyggt Thomas. Pinnen den sitter på har jag i alla fall bild på.:D

33 minutes ago, Odie (Thomas) said:

27871460293_60c8df5551_b.jpg

Kan bara instämma. En tiopoängare:wub:

Så roligt att se era fina bilder och läsa om era planer :)

Själv vet jag inte om jag har några direkta planer, men att utvecklas finns ju alltid med i bilden!! Skulle vilja bli en duktigare djur- och fågelfotograf, men det målet känns en aning svårt att nå. Dels vet jag inte var jag ska hålla till för att få se djuren, och fåglarna kan vara svåra att fånga, men jag jobbar på att lära mig närområdet inom några mils avstånd. Fåglar är något lättare än andra djur i alla fall :) 

2016 års bild vet jag inte heller vilken det är, tycker inte jag har några bra alls när jag letar :( 

Detta var inte lätt även om jag inte har varit så jätteaktiv under 2016 så är det några bilder jag är nöjd med svårt att välja en favorit då foto för mig är lite som musik smaken varierar med humöret men ska jag plocka ut en så får det nog bli denna.

DSC_5274b.jpg

1 minute ago, Tedh said:

Detta var inte lätt även om jag inte har varit så jätteaktiv under 2016 så är det några bilder jag är nöjd med svårt att välja en favorit då foto för mig är lite som musik smaken varierar med humöret men ska jag plocka ut en så får det nog bli denna.

DSC_5274b.jpg

Jösses så snyggt Tedh!! Räta upp den lite bara :y15:

1 hour ago, Mona said:

Så roligt att se era fina bilder och läsa om era planer :)

Själv vet jag inte om jag har några direkta planer, men att utvecklas finns ju alltid med i bilden!! Skulle vilja bli en duktigare djur- och fågelfotograf, men det målet känns en aning svårt att nå. Dels vet jag inte var jag ska hålla till för att få se djuren, och fåglarna kan vara svåra att fånga, men jag jobbar på att lära mig närområdet inom några mils avstånd. Fåglar är något lättare än andra djur i alla fall :) 

2016 års bild vet jag inte heller vilken det är, tycker inte jag har några bra alls när jag letar :( 

Ska bli kul att se fin utveckling när det gäller att fota djur och fåglar! :D  Bilden från Hornsberg är magisk. Vilket ljus :) 

1 hour ago, Tedh said:

DSC_5274b.jpg

Wow!! Vilka färger :wub: Denna skulle jag vilja ha som tavla i vardagsrummet, så fantastiska färger!

14 hours ago, Tedh said:

DSC_5274b.jpg

Tjusigt Tedh!  bra jobbat :thumbsup::thumbsup:

12 hours ago, Odie (Thomas) said:

Vilket vackert landskap! en vägghängare utan tvekan:thumbsup::thumbsup:

Jag har faktiskt gjort en utskrift av denna, men blev inte nöjd. Tyckte den blev för mörk i de mörka partierna. Det beror inte på labbet utan på hur jag haft skärmen ställd när jag redigerade. Oftast har man alldeles för ljus skärm när man surfar, och jag glömde ställa om den. Har beställt en av de senaste makrobilderna nu för att jämföra resultatet med skärmen.  Känner mig väldigt osäker på färgprofiler och utskrift. 

12 hours ago, Mona said:

Jag har faktiskt gjort en utskrift av denna, men blev inte nöjd. Tyckte den blev för mörk i de mörka partierna. Det beror inte på labbet utan på hur jag haft skärmen ställd när jag redigerade. Oftast har man alldeles för ljus skärm när man surfar, och jag glömde ställa om den. Har beställt en av de senaste makrobilderna nu för att jämföra resultatet med skärmen.  Känner mig väldigt osäker på färgprofiler och utskrift. 

Jag har också märkt att min skärm var för ljus så mina bilder på ugglan blev lite för mörka märktes speciellt när jag skrev ut bilder men det går att justera.:)