Jump to content

Recommended Posts

Åkte en sväng ut till Muskö i dag, dock utan dotter och fika. Hade gärna haft dom med mig men så blev det inte, det var kanonfint väder och så gott som vindstilla. Endast en hackspett och lite fågelkvitter kunde höras, svagt kompade av ett ynkligt vågskvalp från det stilla havet. Märkligt vad mycket egentid man får när man är ledig och frugan jobbar...:lol: I morgon får jag nog göra nåt hemma misstänker jag...<_<

Då det var mycket motljus så fick jag lätta upp skuggorna rejält på gott och ont, och även om det var soligt och vacker blå himmel så gjorde jag först bilderna i svartvitt och var väl relativt nöjd men så testade jag den stålblå redigeringen  på en bild och då var det kört. Jag är såld på den, har riktigt fastnat för den färgtonen. Så även om den kanske inte gillas av alla så kommer här några från i dag:

1.

1.jpg

2.

2.jpg

3.

3.jpg

4.

4.jpg

5. Och till sist en gruppbild på oss som var där i dag...:D

5.jpg

12 hours ago, Himma said:

Håller med dig om den stålblå redigeringen, den är riktigt läcker. Det största problemet som jag ser är hur du ska få plats med alla bilderna på väggarna där hemma. Du måste nog bygga ut.:)

Tack Himma.:)

Jja det kan ju bli ett problem förstås... Men ett ännu större problem är nog att frugan inte tilltalas alls av natur och landskapsbilder...-_-

Färdigställde ett panorama från gårdagen  nu på morgonen. Taget precis innan inloppet till den nästan 3 km undervattenstunneln som leder till Muskö, den är känd här som Muskötunneln. 

Testade först att göra den i Camera Raw, men det programmet gick bet då vissa bilder inte gick att sammanfoga i det programmet av någon anledning.  Kanske var vissa pixlar för mycket utfrätta eller nåt, men i själva PS gick det bättre, men det tog tid att slå ihop 7 raw-filer, det blir för tungjobbat för min dator. Efter ca en timme åkte vi och handlade och sen var vi över till grannarna på en fika så datorn hade hunnit stänga ner sig innan jag var klar, men sammanslagningen hade den hunnit göra i alla fall. Slutputsningen fick bli i dag i stället.:)

Namnlös_panorama1.1.2 fb m.jpg

4 hours ago, Cope said:

Snyggt jobbat från början till slut. Din stålblå redigering tilltalar mig också. Snyggt jobbat:thumbsup::thumbsup:

Det tackar jag för Cope, kul att du också  gillade det kalla blå! :) 

11 hours ago, Cope said:

Snyggt jobbat från början till slut. Din stålblå redigering tilltalar mig också. Snyggt jobbat:thumbsup::thumbsup:

Jag håller med dig! Din stålblå redigering är riktigt snygg och du har verkligen en känsla för den :D När jag har testat har det blivit så tråkiga bilder men dina får så mycket liv! Jag gillar dom starkt :) 

Et hold fine billeder...synes det i farver med sivene i søen er det bedste..men det er fordi jeg er mest til farve billeder..gode motiver alle sammen ..måske lidt presset for oven i billede nr 4 :)

1 hour ago, Mathias said:

Härligt att du kommit igång med ditt fotande!! Riktigt trevlig serie, och den stålblå tonen på bilderna gillas skarpt :thumbsup: 

Tack  Mathias,  kul att  tonen gillas! :) 

17 hours ago, malinhalvarsson said:

Jag håller med dig! Din stålblå redigering är riktigt snygg och du har verkligen en känsla för den :D När jag har testat har det blivit så tråkiga bilder men dina får så mycket liv! Jag gillar dom starkt :) 

Tack så mycket  Malin, kul att du också gillade det! :)

35 minutes ago, sanne said:

Et hold fine billeder...synes det i farver med sivene i søen er det bedste..men det er fordi jeg er mest til farve billeder..gode motiver alle sammen ..måske lidt presset for oven i billede nr 4 :)

Tack  sanne! :) Jo jag håller med om fyran, men såg det inte tyvärr när jag fotade, solen är ju bakom träden så det var rätt mycket  motljus. Tog tre bilder, möjligen att nån av de andra fick bättre komp men denna fick bäst exponering. :) 

Panoraman blev bra tyckte jag! Ja, resten av serien håller som vanligt också riktigt hög klass. Och det stålblå tilltalade även mig. Tvåan vinnare!

21 hours ago, Martin said:

Panoraman blev bra tyckte jag! Ja, resten av serien håller som vanligt också riktigt hög klass. Och det stålblå tilltalade även mig. Tvåan vinnare!

Tack Martin roligt att höra! :)