Jump to content

Recommended Posts

Var för någon helg sedan ute vid Huseby Bruk med fotoklubben på en fototräff. De flesta andra skulle fota fågel vid de vattendrag som rinner igenom området, men jag hade bara analog utrustning med ganska vidvinkliga objektiv så jag fick fota annat :) Fåglarna är ju halvvägs till Medelhavet innan bilden är komponerad, ljusmätt och exponerad :P

Här följer några bilder tagna med Bronica SQ-A och Fomapan ISO400 film.

1.

PB213831-Redigera.jpg

2.

PB213830-Redigera.jpg

3.

PB213829-Redigera.jpg

4.

PB213828-Redigera.jpg

5.

PB213832-Redigera.jpg

6.

PB213838-Redigera.jpg

Hur snyggt som helst,  alla är otroligt fina så jag kan nog inte välja någon framför  nån annan... Men det var tur att du hade den utrustningen och valde dessa motiv, en liten suddmes i svartvitt hade inte varit lika trevligt att titta på! :)

Kanonfina bilder! Gillar verkligen att se dina analoga bilder. Nr 6 blir även min favvo. Kul att du skriver ut vilken film du använt. Vi har inte köpt någon ännu, men plötsligt händer det nog!  Batterier till kameran finns nu i alla fall :)

9 hours ago, sanne said:

Hvorfor sort hvide ?? :rolleyes: er nu mest til farver..men du fik da nogen gode billeder her 

Tack Sanne:) 

Anledningen till att bilderna är svartvita är för att jag kan framkalla det hemma, använder jag färgfilm mäste jag lämna in filmen för framkallning! Sen är det så läckert med svartvitt ;)

6 hours ago, Mona said:

Kanonfina bilder! Gillar verkligen att se dina analoga bilder. Nr 6 blir även min favvo. Kul att du skriver ut vilken film du använt. Vi har inte köpt någon ännu, men plötsligt händer det nog!  Batterier till kameran finns nu i alla fall :)

Tack Mona! Ska bli kul att se resultat :)

15 hours ago, Mathias said:

Tack Sanne:) 

Anledningen till att bilderna är svartvita är för att jag kan framkalla det hemma, använder jag färgfilm mäste jag lämna in filmen för framkallning! Sen är det så läckert med svartvitt ;)

Tack Mona! Ska bli kul att se resultat :)

Haha, ja, det ska bli kul att se resultatet, eller inte... :D Har hittat en butik i stan som säljer film :)