Jump to content
Mona

Redigera min bild! Bildbank.

Recommended Posts

För ett tag sedan så tog ToddeSwe upp ämnet "gör om min bild". Jag tycker det kan vara en kul grej att testa här, därför lägger jag första bilden i en länk till en bild i TIFF-format som ni medlemmar fritt kan ladda ner och göra precis vad ni vill med. 

Jag tycker inte vi ska ha någon direkt tidsgräns, bara det håller sig inom rimlig gräns. Ni andra får också gärna ladda upp bilder för redigering, då finns det lite fler att välja på om någon blir klar långt före någon annan. Denna tråden kan fungera som en bildbank.

Bilden ska vara fotad i RAW och konverterad till TIFF.  Döp länken till något relevant. Ladda upp den t ex till dropbox eller onedrive, eller något annat lämpligt.

Redigerade bilder lägger vi i en separat tråd som vi döper till länkens namn, t ex "Kustmotiv, redigerad".

Är alla på?! BRAAAAA :)

Kustmotiv

Kul ide, bild nerladdad:)

Jag har dock ca 300 bilder som ligger och väntar ännu efter senaste ue rundan så om jag inte får något ryck kan det ta en stund innan det händer något med den här.

3 hours ago, Tedh said:

Kul ide, bild nerladdad:)

Jag har dock ca 300 bilder som ligger och väntar ännu efter senaste ue rundan så om jag inte får något ryck kan det ta en stund innan det händer något med den här.

Ladda upp dina 300 bilder så kan kanske någon kan redigera dem till dig!:D

Annars en kul idé.:thumbsup:

Kul om någon provar iaf :)  Vi måste ju ha lite utmaningar här på forat :y15:

Bilden är väl inte den roligaste, men någonstans ska vi ju börja! Alla medel är tillåtna :) 

Kul och bra idé, även om jag förmodligen ligger lite lågt. Har alldeles för många egna bilder att ta hand om som jag inte orkar med. Kan hända att jag rycks med nån gång också, vem vet. Om jag nu hittar mina inloggningsuppgifter till dropbox... 

Men det ska bli intressant att se vad ni åstadkommer, kan bli kul att se samma motiv med olika redigeringar:)

23 hours ago, Odie (Thomas) said:

Ladda upp dina 300 bilder så kan kanske någon kan redigera dem till dig!:D

Annars en kul idé.:thumbsup:

Hmmm nu fick jag massa ideer:confused0006:

On 2016-11-10 at 1:12 PM, Mona sade:

För ett tag sedan så tog ToddeSwe upp ämnet "gör om min bild". Jag tycker det kan vara en kul grej att testa här, därför lägger jag första bilden i en länk till en bild i TIFF-format som ni medlemmar fritt kan ladda ner och göra precis vad ni vill med. 

Jag tycker inte vi ska ha någon direkt tidsgräns, bara det håller sig inom rimlig gräns. Ni andra får också gärna ladda upp bilder för redigering, då finns det lite fler att välja på om någon blir klar långt före någon annan. Denna tråden kan fungera som en bildbank.

Bilden ska vara fotad i RAW och konverterad till TIFF.  Döp länken till något relevant. Ladda upp den t ex till dropbox eller onedrive, eller något annat lämpligt.

Redigerade bilder lägger vi i en separat tråd som vi döper till länkens namn, t ex "Kustmotiv, redigerad".

Är alla på?! BRAAAAA :)

Kustmotiv

Den filen finns inte längre här
Någon har kanske tagit bort filen eller inaktiverat länken.
Mer information

On 2016-11-13 at 0:50 AM, Himma sade:

Det gick inte att hitta filen

Tyvärr finns inte filen kvar här längre. Den kanske har flyttats eller gjorts privat.

Varför blir det så här?

2 timmar sedan, Himma sade:

Filen är är raderad. Jag blev tvungen att rensa i min dropbox för den var full. 

Fick samma problem med Monas så jag förmodade felet låg här på något vis... Men då vet jag!