Jump to content
Cope

Miniträff med Mona!

Recommended Posts

Vi tog en tur till Götet i helgen och då passade jag på att gå på en fotorunda med Mona. En riktigt rolig men kall kväll :)

Jag har länge velat husera under broarna i Göteborg och nu fick jag chansen att göra det.

1. Under bron på dagtid...

_DSC6524.jpg

2. Därefter åkte vi vidare till Mölndal i väntan på att det skulle skymma...

_DSC6549.jpg

3.

_DSC6558.jpg

4.  Därefter åkte vi åter in till Götet...

_DSC6569.jpg

5.

_DSC6574.jpg

6.

_DSC6575.jpg

7.

_DSC6580.jpg

8.  Under bron på kvällen...

_DSC6586.jpg

9. Två klassiska landmärke...

_DSC6588.jpg

10.

_DSC6591.jpg

11.

_DSC6593.jpg

12. Inväntade en spårvagn då jag ville ha med gnistorna från kontaktledningarna. Såg bättre ut irl :)

_DSC6603.jpg

Det var väl mer eller mindre detta jag såg genom min sökare.... :)

Tjusigt, snyggt jobbat Cope!:) Gillar nog allihopa men 8, 9 & 10 sticker ut lite extra!:thumbsup:

Kul för er att kunna träffas i bland och ha små miniträffar!  Önskar i bland att man hade nån att ta en fototur med, även om jag trivs på egen hand också. Men i bland vore det som sagt kul att hänga med nån likasinnad, och dom är det ont om i mina kretsar...

Tack och bock Jens :)

Ja, det är roligt med små miniträffar. Även om jag också inte har något emot att vara ensam så är det jäkligt roligt när man har någon att gå ut med.

För tillfället har jag dock en fotosvacka av den rejälare sorten. Men det var roligt att träffas och fota lite. Dock bar det emot något fruktansvärt att redigera dom. Har helt tappat bort gnistan.

Så för tillfället måste jag ha någon med mig om jag ska komma ut överhuvudtaget. Och helst vill jag inte ha någon efterbehandling heller.

Hoppas att det snart tänds en glöd igen för så här kan man inte ha det.....

Då får vi bilda ett forum för oss med fotosvackor... Har det nästan jämt numer, och även om jag försökt jobba på det och får upp lite motivation så tryter idéerna.. Och efterbehandling vill jag också helst slippa, försöker nu i bland men det blir korta stunder vid datorn då kroppen säger ifrån vid långvarigt sittande. Men det är ju en annan femma... Men men, man får kämpa på!:)

2 hours ago, Jens Nilsson said:

Då får vi bilda ett forum för oss med fotosvackor... Har det nästan jämt numer, och även om jag försökt jobba på det och får upp lite motivation så tryter idéerna.. Och efterbehandling vill jag också helst slippa, försöker nu i bland men det blir korta stunder vid datorn då kroppen säger ifrån vid långvarigt sittande. Men det är ju en annan femma... Men men, man får kämpa på!:)

2 hours ago, Fredrik H said:

Håller mycket hög Nikonklass :wub:

Vädret hjälper ej mycket mot svackor... Regn och blåst... Hurra, vill ut och ta bilder...:badday:

Hehe...ingen dum id'e. Ett sånt fota måste vi ha :)

Tack och bock Fredrik, kul att höra :)

Nä...har inga koordinater men jag ska se om jag kan markera platserna på en karta :)

Även du har lyckats bra med dina bilder  Cope :wub:

2, 7, 8 och 10 får en extra :star: i kanten!

Gillar de utdragna molnen som den långa exponeringen ger! 

34 minutes ago, Mathias said:

Även du har lyckats bra med dina bilder  Cope :wub:

2, 7, 8 och 10 får en extra :star: i kanten!

Gillar de utdragna molnen som den långa exponeringen ger! 

Tackså hjärtligt Mathias :) 

31 minutes ago, Fredrik H said:

På bild 2 finns några konstiga linjer i vattnet.

Är det en skugga av nåt räcke??

Hmm, dom har jag inte sett tidigare. Det vete tusan vad det är. Det ser dock inte ut somnågot stativ iaf :) 

8 minutes ago, Tedh said:

Snyggt jobbat :)

Strecken i bild två är troligen ost från pizzan du står och käkar som hänger framför linsen:D

Tack :)

Det där hörde jag inte:angry:

7 minutes ago, Fredrik H said:

Finns ju ett räcke ovanför forsen, men svårt att se var ljuset kommer ifrån så vet ej om det är det...

Jag tror inte det är det som stör. Det känns som att det är nåt antingen bakom mig eller under mig ....Men säker är jag naturligtvis inte :) 

Kalasfina bilder Conny :wub: Så sjukt snyggt och annorlunda det blir med större vidvinkel än vad jag har. Riktigt härligt djup under bron! Tycker du har fått snyggare färger på himlen i vissa bilder också. Har du petat på dem extra i redigeringen? Jag fick inte till det lika bra. Jag försökte mig på en liknande bild som nr 11 också, men fick inte alls med lika mycket, så den åkt direkt i papperskorgen! 

Angående linjerna i bild 2, så har jag dem också. Försöker komma ihåg om där går någon ledning ovanför forsen, men minns inte. Ska tänka på det nästa gång jag åker dit. 

Kul att se hur vi har tolkat samma motiv! Tack för en trevlig dag/kväll, det får vi göra om! Finns säkert massor inne i stan att plåta om vi går en kväll, något jag inte vill göra ensam :) 

6 hours ago, Jens Nilsson said:

I det forumet lär det inte bli så mycket bildvisning då :D

Tack så hjärtligt Mona. Kul att höra :)

Nix, jag har inte petat något extra med himlarna. Bilderna har bara fått sedvanlig redigering utan extra inslag. För tillfället jag jag noll intresse att göra någotextra. Nu skadet bara gå undan och bli överstökat fortast möjligt.

Vad bra. Då ärjag inte ensam med skuggningen. då kan vi utesluta pizzaosten :D

Tack själv för en riktigt givande dag. Det gör jag också gärna om. Satt faktiskt och funderade påhur tex Skansen Kronan skulle göra sig i kvällsljus tidigare ikväll :)

11:an blir en av många favoriter. Även de under broarna, kanske främst nattbilden men även dagsbilden är riktigt bra. Svacka eller inte, när det blir dags levererar du! Gött att se!

8 minutes ago, Cope said:

Tack så hjärtligt Mona. Kul att höra :)

Nix, jag har inte petat något extra med himlarna. Bilderna har bara fått sedvanlig redigering utan extra inslag. För tillfället jag jag noll intresse att göra någotextra. Nu skadet bara gå undan och bli överstökat fortast möjligt.

Vad bra. Då ärjag inte ensam med skuggningen. då kan vi utesluta pizzaosten :D

Tack själv för en riktigt givande dag. Det gör jag också gärna om. Satt faktiskt och funderade påhur tex Skansen Kronan skulle göra sig i kvällsljus tidigare ikväll :)

Vilka påhopp av Tedh! Vi åt ju inte ens pizza :D 

Vi har ju både Skansen Kronan och Lejonet! Kronan ligger lite off och svårare att få fina bilder på, däremot Lejonet ligger inte långt ifrån där vi hämtade Ann. Det kan vi suga på tills nästa gång :)

Edit.. Jag kan ha blandat ihop dem, det gör jag alltid :D

10 minutes ago, Cope said:

:lol::lol:

Verkligen inte. Det blir nog mest recept mm ;)

Då vill jag vara med i det forumet :D

Blir det Photoshoprecept också?! :P