Jump to content

Recommended Posts

Som flera kanske vet så var jag på en liten semestertripp förra veckan till Berlin, men först stannade vi en kväll i Lübeck. Där gjorde vi stan (hahaha!!), gick på restaurang och blev lätt magsjuk, men inte värre än att det gick över efter frukosten dagen efter :) 

Hur som helst så blev det några (få) bilder på stan! 

1. Holstentor museum. Kanske den mest kända byggnaden.

_W2B0215_1200px-Holstentor museum Lübeck.jpg

2. 

_W2B0221_1200px.jpg

3. En del av kanalen, taget från en bro.

_W2B0224_1200px-Lûbeck.jpg

4. På andra sidan bron!

_W2B0225_1200px.jpg

5. Petrikyrkan.

_W2B0212_1200px-Petrikyrkan Lübeck.jpg

Tack Tedh! Magsjukan var väl inte så trevlig, men resten av veckan var väldigt intressant med all historia som finns i Berlin :)

Finfint fångat! :) Lübeck är en fin stad! Berlin med, och där är mycket att titta på! 5:an stack ut lite extra där! :) 

Edit! Ändrade din 4:a till en 5:a då jag infogat en bild till! /Mona

Tack choctaw! Ja, det var fint, men tyvärr hann vi inte se så mycket av Lübeck denna gången, men det kommer nog fler resor dit, kanske.. :) Berlin vill jag gärna till igen!

Missade att ta med en bild, får se om jag klarar av att infoga den i efterhand... Just detta var lättare i förra forumet.

4 minutes ago, lillepv said:

Fyra fina bilder där jag tycker att den sista sticker ut mest.:)

Tack lillepv! Du hann visst posta före mig, så nu är tråden uppdaterad med ännu en bild!

Bortsett från den lilla magsjukan så ser du ut att ha haft en trevlig resa, fina bilder fick du med dig hem i alla fall! Gillar vatten, så 3 och 4 blir mina favoriter tillsammans med bild 5!:thumbsup::)

12 hours ago, Mona said:

Tack lillepv! Du hann visst posta före mig, så nu är tråden uppdaterad med ännu en bild!

Nu är det fem fina bilder med femman i topp.:thumbsup:

Finfina bilder Mona!! Dom ser ut att vara bättre på att lysa upp byggnader i Tyskland, tyckte det var lite sparsamt med det i Rom.

Trean och fyran gillas lite extra!

Tack så mycket Mathias och Himma :) 

Ja, det var mycket fint upplyst både i Lübeck och Berlin, särskilt Berlin! I Rom finns ju så mycket vackra byggnader, synd att de inte var mer upplysta.

Finfina bilder. Men femman spelar i en egen liga så den kniper nog förstaplatsen med dom övriga hack i häl:wub:

Tack så hjärtligt både Fredrik och Conny :)

Lübeck är i princip outforskat av mig också, och jag skulle gärna åka dit på julmarknad!  Dricka glühwein och äta marsipan :P

Mmm....julmarknad i Tyskland är något jag också skulle vilja uppleva. Har fått för mig att det är väldigt fint med julpynt mm som säkert hade gjort sig bra på bild :)

Det är bara att åka! Inte så långt till Lübeck :) Vill man inte till Lübeck så finns fina Celle. Lite längre, men väldigt fint :)

1 hour ago, Mona said:

Det är bara att åka! Inte så långt till Lübeck :) Vill man inte till Lübeck så finns fina Celle. Lite längre, men väldigt fint :)

Jag drar direkt. Frågar Ann efter mig  så säg att jag jobbar över :) 

Tre och fem blir det dött lopp mellan... nästan. Blir nog trean ändå, trädens skuggor som förstoras ut i kanalen gav en extra dimension till en redan riktigt fin bild. Inte ofta jag sett den effekten, oftast är speglingarna jämnstora eller mindre men här är "speglingen" en skugga, som dessutom växer sig större än verkligheten. Tillför lite mystik, i all sin enkelhet. 

Conny: Nu är du ju redan på väg (och kanske framme), så behöver ju inte säga åt dig att åka. Men jul i Lübeck eller annan tysk stad (har mest erfarenhet av Lübeck) är riktigt trevligt. 

On 2016-11-19 at 8:39 AM, Martin said:

Tre och fem blir det dött lopp mellan... nästan. Blir nog trean ändå, trädens skuggor som förstoras ut i kanalen gav en extra dimension till en redan riktigt fin bild. Inte ofta jag sett den effekten, oftast är speglingarna jämnstora eller mindre men här är "speglingen" en skugga, som dessutom växer sig större än verkligheten. Tillför lite mystik, i all sin enkelhet. 

Tack Martin! Ursäkta sent svar, men jag har lite svårt att se nya inlägg i det här nya forumet. Vet att jag pga det missar mycket :( Jag tycker också om skuggorna i nr 3! Det blev lite coolt :)

On 2016-10-24 at 9:16 PM, Odie (Thomas) said:

Fina bilder Mona! jag gillar bild 3:thumbsup:, jag har aldrig varit i Berlin eller Lübeck så det hade varit kul att åka dit :)

Tack Thomas! Jag har nästan inte sett så mycket mer av Lübeck än vad bilderna visar, men i Berlin såg jag en hel del och kan verkligen rekommendera dig att åka dit. Bara att utforska muren på olika ställen är en stor sevärdhet. Har lite bilder från den som jag tänkt lägga upp när jag får de färdiga.