Jump to content
Cope

Nya fotobyxor då dom gamla....

Recommended Posts

Visst passar dom i skog och mark :)

Nä, vintertid så krävs det underställ mm. Men det krävdes på mina tidigare byxor också då dom är lika tunna. Och är det riktigt kallt, snö mm så drar jag mina nyinköpta termobyxor över som toppbyxor :)

Tycker det var en smula märklig storlekstabell, på de flesta mått verkar det som att medium skulle passa mig, men inte runt midjan... :confused0006:

Runt midjan står det att det är 88 cm om jag fattat det rätt men på t ex mina arbetsbyxor står det 90-94... Då lär ju medium vara för små då... Fast kollar man längst till höger i tabellen så ligger jag inom skalan vad det gäller både vikt och längd. Svårt med storlekar när man beställer på nätet i bland....

Ja, det är inte lätt med storlekar. JAg läste igenom recensionerna tills jag tyckte mig ha fått kött på benen vilken storlek jag skulle ha. Och jag gick där på längd och vikt bland köparna.

Sen mätte jag omfånget på lilla magen (läs under magen :D ) och tittade i deras tabell.

Jag är 95 cm i omfång och jag valde stl L. Det blev hur bra som helst.....Möjligtvis är dom några cm för långa men så har det alltid varit på mig. Fördelen med dessa är att det finns knappar som man kan ställa hur tajt dom ska sitta runt ankeln. Så dom behöver inte hänga i marken pga den funktionen skulle jag misstänka.

Då känns det som att det skulle vara L för mig också. Ska inte beställa nu men ska ha det i åtanke! :)

Minns jag inte fel så visade tabellen väl att L passade upp till 91 cm. Men dom passade mer än väl upp till 95 cm och dom hade nog funkat upp mot 100 cm också då det är stretch och resår i midjan också :)

Finns dom ej i någon butik?

Nä, dom kör tyvärr bara onlinehandel. Men det är fria byten och returer. Missminner jag mig inte så gällde det en retur/byte. Därefter fick man nog betala 19:- igen för frakten.

Jag gör så här så slipper jag klicka på länken tusen gånger... :D

post-1074-0-51382900-1475067138_thumb.jpg

Men L verkar gå upp till 92 cm men funkar det om man är lite större så är det nog inga problem. Nu var mitt mått med  kläder ca 95 cm men jag tänkte först att M skulle vara lagom om man tittar på övriga måttangivelser. Men inte just midjan, då blir det kanske lite väl jobbigt att andas...

Jag skulle säkert komma i storlek M också rent midjemässigt. Men jag tror att den skulle bli för tajt och spänna över tex framfickorna.

Jag väger ju även strax över dom 91 kg som stl L ska gå upp till och det funkar som sagt skitbra på mig trots det :)

Hade jag varit som dig så hade jag nog gått på stl L. Och hade den varit för stor så hade jag bytat till stl M. Det ligger returlapp med i paketet så det är inga problem att byta :)

Jag ligger och pendlar mellan 78 och 85 kg beroende på hur mycket diet vi går på och hur mycket jag tränar och dessutom anstränger mig för att hålla en bra kost. Men tittar man på midjemåttet tycker jag ändå att det var lite på håret att det skulle funka med M...

Okej, då tänker jag om. Jag hade nog gått på M då där finns plats att växa i midjan. Men innan jag hade bestämt mig så hade jag tagit ett midjemått också :)

Jag låg ju över både viktmässigt och midjemåttsmässigt på L men den passade perfekt ändå :)

Det verkar vara rejäla byxor du köpt Cope, hoppas du får mycket nytta av dom. :thumbsup:

Ett Tips - En som också säljer bra fritidskläder är Engelssons som har butik i Falkenberg  http://www.engelsons.se/byxor/fritidsbyxor-1/fritidsbyxa-duved

Ja, det känns som ett bra köp. Ska bara testa dom IRL också innan jag riktigt vet hur dom är. Men det känns himla bra iaf :)

Jag var på Engelson´s för någon vecka sedan och köpte ny vinterpäls. Men dom hade inga allroundbyxor jag fastade för. Dom jag var mest intresserad av hade inga fickor för knäskydd vilket är ett måste fr min del :)

Dom svarta var slut i min storlek i söndags när jag la min beställning.

Det kan jag förstå inte många som håller XXXXXXXXXXXXXXXXL i lager :D

Hade byxorna på under dagens lilla UE runda. Kan meddela att dom gör sitt jobb :)

Möjligtvis kan dom ha svårt med vätan då det regnar. Det kändes iaf så idag när det kom en skur.

En annan sak som jag reagerade på är att då dom är mkt tajtare än mina förra så ligger knäskydden nära knäna och det blir lite varmare där. Dock är dom där dom ska så nu slipper jag justera dom rätt så fort jag ska ner på knä :)

Slutresultatet är att jag är nöjd och tanken slog mig idag att jag kanske skulle köpa ett par till i en annan färg? Tiden får utvisa om jag gör det. Det blir väl som vanligt när jag har fått en snilleblixt, det slutar i regel med ett köp :)